Käisin täna (kella järgi küll eile, aga kuna ma pole veel magama läinud, siis on ikka täna – teate küll seda asja, eksju) Tallinna Prügilas. Nimelt koristasime Väikevennaga üle mitme-setme aasta garaaži ja sealse kultuurikihi alt tuli ikka terve ports prügi välja. Eriti aegunud kemikaale, üliölised kaltsud, hunnik vanapaberit, igasugu plastjubinaid ja muud vöimalikku, mida kodunt garaaži “hoiule” viiakse. Olime toda koristamisaktsiooni juba pikalt edasi lükanud, et noh see prügi äraviimine on nii tüütu ja puha. Aga teate mis – ei ole. Hoopiski lihtne on.

Kui see prügila vaid nii kaugel ei oleks. Samas masinaga minnes, pole seegi ju eriline probleem. Kaks bemmi (jaa – isegi minu naistekas) olid maast laeni prügi täis ja kogu see löbu läks meile maksma 75 krooni.

Ausalt – TeemeÄra2008 foonil vöib öelda, et see Tallinna Prügila ja prügivedu üldse on eriti halvasti reklaamitud ettevötmine. Ma arvasin esialgu kah, et krt jube kalliks läheb ja see pürgila on nii vastik koht, aga tühjagi. Söidad väravast sisse (kaalule – autoga muidugi), naisterahvas väravas kaalub autod koos prügiga ära, laed prügi maha, uuesti kaalule ja vahe maksad kinni. Töö kiire ja korralik. Ja seal territooriumil sees olles ei ole ka segadust. Eraisikute jaoks on kohe sissesöidu värava körval parkla, kus on suur hulk konteinereid, iga konteineri juures kiri, milline prügi kuhugi minema peab – laed oma prahi kuhu vaja – absoluutselt elementaarne. Lapselegi arusaadav.

Palun-palun reklaamige oma tegevust paremini. See tühine kuni 100 krooni peaks ja vöiks ikka iga inimese taskus olla. Puhtama looduse nimel.

*****

Lisaks prügi ära viimisele tegin täna ka loodusliku valikut. St mina ei teinud (sest tegelikult olen ma ju hea – parafraseerides klassikuid) vaid üks lind, kes otsustas vastu mu autot ennast elutuks lennata – vat tema tegi. Söitsin just sealt prügilast ära kui ühtäkki üks pruun lind pani kömmdi mulle esituledesse, ma ei hakanud suurelt kiiruselt mingeid erilisi körvalepöikeid ka tegema – läks nagu läks. Natuke kahju oli ka, aga mis ma ikka teha saan. Kuigi vähemalt nii palju tegin, et lükkasin vaese linnu kraavi, oleks teine muidu üsna önnetult seal tee peal lamanud.