Kohtusetundliku rahvasportlasena osalesin aasta parimate sportlaste valimisel. Keegi ju peab :) Valik ei olnud kerge tegelikut, kui Kanter välja arvata muidugi.

Naissportlane
leibak5 punkti Kaire Leibak (kergejõustik) – 10. koht Pekingi OM’l – treenerid: Kersti Viru, Mehis Viru. Ma kaalusin tükk aega, kas ma panen esimeseks Kanepi vöi Leibaku ja panin ikka Leibaku, kuigi Kanepi on olnud läbi hooaja tunduvalt stabiilsem ja pidevalt “pildil”. Samas Leibak oskas oma vormi realiseerida just tähtsamail vöistlusel. Jääb siis nii :) (Foto: Jarek Jõepera)

kanepi4 punkti Kaia Kanepi (tennis) – Tipptennisist, WTA jooksvas edetabelis üksikmängus 27. kohal, 9. koht Pekingi olümpiamängudel naisüksikmängus – treenerid: Pablo Giacopelli (endine), Luca Appino. Nagu öeldud, tegelikult vöiks samahästi panna parimaks ka Kanepi, aga ehk panevad teised hääletajad oma punktid Kanepile ja siis ongi Kanepi essa. Ma olen ka niimoodi rahul. (Foto: Raigo Pajula)

OLY-2008-SWIMMING-100M-BUTTERFLY3 punkti Triin Aljand – ujumine – Pekingi olümpiamängudel 21. koht 50 meetri vabaujumises, 32. koht 100 meetri liblikujumises, 33. koht 100 meetri vabaujumises – treener: Steve Bultman. Siit on puudu veel löppenud lühiraja EMi tulemused, mis olid ülihead, ning kuna aasta kestab ikkagi 31. detsembrini, siis peaks lugema ikka köik tulemused. Näiteks nagu ilmselt on Soome parim vöistkond sel aastal saalihokikoondis, mitte jalgpalli U21 sats (kes sai U21 EM finaalturniirile) – ega see ei loe, et tulemus alles detsembris saavutati. (Foto: AFP/Getty Images)

kikkas2 punkti Irina Kikkas – iluvõimlemine – Pekingi olümpiamängude 20. koht individuaalses mitmevõistluses – treener: Larissa Gorbunova. Kikkas on lihtsalt sümpaatne ja 10 aastat olla oma alal sisuliselt ainuvalitseja on tegija tüdruk. Jajah, ma tean, et Aasta sportlase tiitlit ei jagata elutöö eest, kuid siiski – mulle meeldis nii. (Foto: internet)

treier1 punkt Grete Treier – jalgrattasport – Edukad stardid UCI maailma karikavõistluste etappidel, 30. koht Pekingi olümpiamängude grupisõidus – treener: Edgari Treier. See läheb ka natukene elutöö toetamise valdkonda, aga vahet ju pole. Pealekauba on neid Eesti naisjalgrattureid niigi umbes 2 – Grete Treier ja Maris Meier. Tegelikult nüüd on veel paar noort tüdrukut, aga ma nende nimesid ei mäleta. (Foto: Joosep Martinson)

Jelena Glebova ja Kati Tolmoff on ka väga tegijad, aga köike ei saa ju oma valikusse panna. Ja hea, et on valik – see näitab Eesti spordi mingisugustki taset.

Meessportlane

Beijing Olympics Athletics Mens Discus5 punkti Gerd Kanter – kergejõustik – Maailmameister ja Pekingi olümpiavõitja kettaheites – treener: Vesteinn Hafsteinsson. No siia polegi tegelikult kommentaare vaja – Gerd on tegija! Huvitav kas on keegi, kes julgeb pakkuda kedagi teist aasta sportlaseks? Möni poksija äkki? :) (Foto: AFP/Getty Images)

leok4 punkti Tanel Leok – motosport – Esikoht motokrossi MX1 MM-sarja etapil Dublinis, punktikohad MM-sarja etappidel, 8. koht motokrossi MX1 MM-sarja kokkuvõttes. Mitte, et ma väga midagi motospordist teaks, aga tulemuste loend on muljetavaldav ning üleüldse on need Eesti krossivennad vist üsna tegijad mehed. Ajakirjandus ikka aegajalt kajastab nende tegemisi ja lehti ma ju omatigi loen, ETV spordiuudised on reegel! (Foto: internet – krt hullult ägeda pildi leidsin ikka)

pahapill3 punkti Mikk Pahapill – kergejõustik – 11. koht Pekingi olümpiamängudel kümnevõistluses – treener: Remigija Nazaroviene. Sama seis, mis motospordiga – ega ma kümnevõistlusestki midagi väga olulist ei tea, aga OMi 11. koht on ilmselgelt koht, mida mingi niisama vend ei saavuta. Pealekauba tegi ta vist köike vigastuse arvelt vms. Tiptop poiss! (Foto: Jarek Jõepera)

juhanson2 punkti Ain-Alar Juhanson – triatlon – 13. koht täispikal Hawaii Ironmani triatlonil – treener: Jimmy Riccitello. Jälle selline pooleldi elutööpreemia :) vöi noh kutt on ikka aastaid ühe eesmärgi nimel tööd teinud ja sel aastal sai see ka mönevörra tasustatud, kuigi eks ta tahab kindlasti enamat kui 13. koht. (Foto: www.ainalar.ee)

JANEK TOMBAK1 punkt Janek Tombak – jalgrattasport – UCI Euroopa reitingu 11. koht – treenerid: Mallor Türna, Margus Ääremaa, Allar Tõnissaar. Eesti ratturid on tegijad, selles möttes, et ma oleks andnud oma hääle hoopiski Taaramäele näiteks, aga kuna teda valikus polnud, siis tuli valida Tombak. Ja ega ma kade ei ole, sest 11. koht Euroopa edetabelis näitab ju mingit stabiilsust. (Foto: Raigo Pajula)

Meestest oleks saanud veel valida muidugi ka Barutot vöi Tammertit vöi Mälbergi, aga tühja kah, iga ala sai näpuotsaga ning sumo pole minu tass teed :)

Vöistkond

jaanson-endrekson3 punkti Eesti paarisaeru kahepaat – sõudmine – Jüri Jaanson, Tõnu Endrekson –  Pekingi olümpiamängude hõbemedal – treener: Tatjana Jaanson. See on jällegi koht, kus ei ole vastuvaidlemise ruumi, sest Jaanson ja Endrekson on ülivisad vennad, eriti Jaanson. Mul oli selle medali üle rohkemgi heameel kui Kanteri medali üle. See oli ikkagi puhas töövöit, Kanterile oli medal juba enne kaela pandud (mis muidugi ei tähenda, nagu ma ei hindaks üldse Kanteri tegu). (Foto: Raigo Pajula)

vorkpall2 punkti Eesti rahvusmeeskond – võrkpall – Pääs 2009. aasta EM finaalturniirile – treenerid: Avo Keel, Andrei Ojamets. Oi ma mäletan seda Poolaga mängu, see oli nii tuus mäng. Hiiu pubis oli jalgpallifänne päris humoorikas segada  nende jaoks nö valel ajal kostuvate höigetega. Eestlased tegid mida vaja! (Foto: www.evf.ee)

o-noored1 punkt Eesti M18 klassi orienteerumise teatemeeskond – orienteerumine – Raido Mitt, Lauri Sild, Kenny Kivikas – noorte EM kuld – treener: Valo Vaher (vist, ega ma ei tea täpselt). Kommentaariks vaid nii palju, et omasid peab ikka toetama. (Foto: www.eyoc2008.ch)

Tegelikult muidugi olid rallimehed Aava ja Sikk ka terve hooaja jooksul väga stabiilsed ja tublid, aga ma ei saa ju köiki toetada :) Ja köik teised aerutajad olid ülihead ja rannavörkpallurid ja üleüldse, eestlased oskavad küll kui tahavad.

Treener

hafsteinsson3 punkti Vesteinn Hafsteinsson – kergejõustik – Gerd Kanteri treener. See treener ei kuulu mu isiklike sümpaatiate hulka, aga kui treener on vorminud sportlasest olümpiavöitja, siis on ta ilmselgelt väga hea treener. Faktid noh! (Foto: Raigo Pajula)

tatjana-jaanson2 punkti Tatjana Jaanson – sõudmine – Eesti sõudekoondise treener (paarisaeru kahepaat, paarisaeru neljapaat). Tegelikult päris-päriselt on mu kindel esikohaeelistus hoopiski see proua, aga noh nüüd on juba hääled läinud teistpidi, missealikka. Aga proua on tegija, krt kui palju need söudjad sel aastal medaleid said – niisama treener selliseid tulemusi ei saavuta. Tegija mutt!

a-levandi1 punkt Anna Levandi – iluuisutamine – Jelena Glebova treener. Tegelikult on mul kahju, et Glebova pole (veel) nii tegija, et saaks olümpial vöi MM’l piisavalt körgeid kohti, sest ma tahaks öudselt, et Anna Levandi oleks aasta parim treener. Ta on NII sümpaatne inimene ja arvestades, et kogu Eesti (nais)iluuisutajate koorekiht treenib tema käe all, siis on ta peaaegu nagu Tatjana Jaanson, kes on söudmise kuningas. Jaa, Levandi mulle meeldib. (Foto: Ajakirjade Kirjastus)

Treeneri valimine oli köige raskem üldse. Ausalt! Jubedalt oleks taht and 3 punkti Jaansonile, aga Hafsteinsson on ikkagi maailmameistri ja olümpiavöitja treener – seda on raske mitte 3 punktiga hinnata. Peale Hafsteinssoni ja Jaansoni on tihe rebimine kolmanda koha peale – ma panin Levandi, aga sama hästi oleks vöinud seal ka olla Nazaroviene vöi Keel. Kindlasti mitte Rüütli ja Kerde.

Einoh nüüd sai küll pikk postitus :)