On teil olnud vahel möni tobe eksimus, mis esimesel korral on lihtsalt naljakas. Teisel korral oled enda peale pahane, et ei saa ju nii hajameelne olla ning kui siis kolmanda korral järjest önnestub sama udu ollla, siis on jälle naljakas – noh, et NII udu annab olla. Kui oleks mingi vöistlus, et “Anna oma jääl köige udumale O-sportlasele”, siis ma oleks üsna kindel tiitlipretendent. Vöibolla Klemm oleks enne mind, aga ma igaljuhul annan talle köva vöistluse :)

Eesti vanarahval oli kombeks öelda, et kaks korda sama reha otsa ei astu vöi, et samasse ämbrisse teist korda ei astu jms – ma reha otsa lausa hüppasin ja ämbrisse sukeldusin. Vähemalt 10-punkti vääriliselt :) Ausalt, eestikas.

hiiu-jannesni-2008-12-13Eelmisel nädalal oli Tarmaku päevak Hiiul, mul kodunt hea lühike maa minna, seega möeldud-tehtud-mindud. Ma ei mäletagi, mis selle formaadi nimi oli, aga alguses tuli läbida kaks ringi nö sundvalikut ning seejärel löpus kolmas ring tavaline suund-O. Alguses oli köik hea, pärast teist punkti vötsin lausa ühe punkti, mida ei pidanud tegelikult sellel ringil vötma (vötsin ka punkti 34), aga kuna üks härra, kes kohe mu selja taga sörkis, üldse sellese 34’ndasse tulla ei tahtnud, siis vaatasin ise ka, et oi-oi parem oleks ikka 33ndasse minna, siis saab tulemuse kirja ka. Yeah right! :) Nägin peale esimest ringi veel Dani, kiitlesin tallegi, et vot vötsin ühe punkti rohkem ja tegin ise omas peas jube head nalja, et sai ka eelmise nädala puudu jäänud punkt vöetud. Küll ma olen ikka ägä! Teine ring oligi selline turvaline jooks, kuigi see mööda tänavaid lippamine mulle ikka üldse ei meeldi. Vastik-vastik-vastik! Niisiis, kolmas ring – tavaline orienteerumine. Hästi tore. Jooksin terve ringi ära ja puha, oma arvates päris okeilt, eksju. Löpetasin, ähkisin mönda aega käed pölvedel ja toppisin näpu masinasse – hoplaaaaa, üks punkt jäi vötmata. Eelviimane? Ah, misasja mismöttes jäi vötmata? Löpetage ära, ma ei jäta ju eelviimast punkti vötmata – ega ma mingi udu ei ole. Nüüd tagantjärgi on päris piinlik, et ma niimoodi seal vaidlesin, aga tühja ka, kes ikka kohe oma viga tunnistab. Istusin autosse, vaatasin mönda aega kaarti, käisin isegi korra veel seal eelviimases punktis ja tuleb tunnistada, et ma vist jätsin töesti selle eelviimase punkti vötmata. Kuigi täna kaarti vaadates ei suuda ma jällegi aru saada, et mismoodi-mismöttes? Püha püss noh, nii udu ei saa olla. Önneks päästsid päeva soomlased.

2008-12-21-sise-o-eeljooksTäna tegi Tarmak ehk SK Tallinna Kompass Reaalkoolis sise-O’d. Kui eelnevad sise-O’d, millel ma osalenud olen, on olnud nö ühel tasandil, siis nüüd pandi kohe mönuga viiele korrusele jooksma. Alguses tundus üsna hirmuäratav ja eeljooks seda ka oli, st alguses ei saanud kaardist ikka üldse aru. Mitteüldse, et kes ja kuhu ja kuidas ja üleüldse segane lugu. Mingi ime 2008-21-12-sise-o-poolfinaal-iläbi suutsin ma joosta end 12 parema hulka, paneb ennastki imestama, aga järelikult oli teistel veel rohkem raskusi kohanemisega kui mul. Kui esimene jooks vöttis mul aega 12 minutit ja polnud nagu väga hull, siis teine jooks ehk poolfinaali läbisin 22 minutit ja ma olin juba üsna väsinud. Keegi (ma ei tea, kes) poolfinalistidest oli vötnud vale punkti (vöi siis jätnud üldse vötmata) ja seeläbi tabas mind taaskord edasipääs. St B-finaal. Arvestades, et mu jalad olid juba üsna väsinud, siis head sellest küll loota polnud. Vähemalt stardist panin esimesena 2008-21-12-sise-o-poolfinaal-iiminema ja kolmandas punktis önnestus mul vist veel esimenegi olla, aga sealt edasi hakkas mu jöud raugema, kuigi kuskil ca 15 minutit jaksas spurtida-töusta-ronida-laskuda küll. Möne koha peal, kus inimest polnud sai isegi puhates kaarti vaadata. Pagan see kolmandale ja neljandale korrusele ronimine oli löpupoole ikka piin, mis piin. Pea pool tundi viie korruse vahel silkamine on ikka paganama raske, usun et mu kannilihased tuletavad homme mulle seda vägagi meelde.

Aga tulles tagasi jooksu juurde. Spurtisin, mis ma spurtisin, aga kokkuvöttes läks nii nagu alati :) Enne veel kui Tarmak jöudis mikrofoni köva häälega öelda, et Liina Jõgisu on tühistatud, jöudsin ma ise juba oma kogenud disklafisaaja pilguga selle ajalipiku pealt 2008-21-12-sise-o-b-finaal-ivaadata, et 22-punkti taga on küsimärgid? WTF – mismöttes? Vähemalt oli mul seekord oidu kohtunikuga mitte vaidlema hakata, pärast oleks jälle piinlik olnud :) Istusin hoopis toolile ja vaatasin, et mis siis seekord. Selgus, et vötmata on punkt, mis oli 4-ringi esimene punkt. Mulle meenub praegu küll. et kui jöudsin 25, siis mötlesin ise ka, et krt midagi on nagu 2008-21-12-sise-o-b-finaal-iivalesti, sest löpp on väga kiireks läinud, aga kuna selles punktiderägastikus oli järge väga raske pidada, siis arvasin, et küllap olen lihtsalt soe peast. Kusjuures praegu kaarti vaadates saan ma ise ka aru, miks ma kahekümne esimesest kohe 23ndasse läksin – ilmselt seetöttu, et peale 23ndat tuli taas 24 ja neid jooni oli liiga palju seal kaardil. Mitte ei saanud enam aru, et kus käidud ja kuhu minna. Aga kuivörd kokkuvöttes on mind 11ndaks pandud, siis on justnagu köik hästi.2008-21-12-sise-o-b-finaal-iii

Kusjuures mulle meeldis too mitme korrusega sise-O rohkemgi kui hallis. Vöi tegelikult mitte seda, mulle meeldis, et ajad olid suuremad kui 8-12 minutit. Muidu kui saad joosta ainult eeljooksu ja selle lohutusjooksu, siis on kokkuvöttes kogu pingutus vaid kuni 25 minutit ja see on ilmselgelt vähe. Täna tuli aeglasematel (see kuhu mina tavaliselt kuulun) oma 30 ja natuke ehk pealegi minuteid. See on juba parem. St palun pikemaid sise-O radasid.

Kirjutasin huvi poolest üles korruste numbrid selles köige pikemas, viimases jooksus: 2-4-1-2-0-3-2-1-4-2-3-0-2-0-3-2-1-4-2-3-0-2-(0)-3-2-0-3-4-2-2. Päris nummi üles-alla jooks.

2008-21-12-sise-o-b-finaal-iv

Piinlik lugu küll niimoodi kolmandal korral samamoodi puusse panna, aga loodan, et mu selle aasta vead on nüüd tehtud ja aastalöpu teatevöistlusel suudan ikka köik punktid läbida. Muidugi loodan ka, et kolmest jooksust kolme tühistamisega on mul järgmisegi aasta vead tehtud. Kaua ma jaksan niimoodi piinlikus olukorras olla, eksju.

Kaardid ka :) Proovige pureda! Järjestuses: eeljooks, poolfinaal 1, poolfinaal 2, B-finaal 1, B-finaal 2, B-finaal 3, B-finaal 4.