Mulle meeldivad kaks linna, üks on London ja teine on Barcelona. Mitte, et ma oleks mingi eriline maailmarändur, aga need linnad on mul küll mällu sööbinud. Paris näiteks ei avaldanud mulle mingit erilist muljet. Itaaliasse kahjuks pole jöudnud, aga vötan selle töösse – mul on tunne, et mulle vöib meeldida ka Itaalia.

1Sheet_Master.qxdKöigepealt filmist, siis muust :) Vicki Cristina Barcelona (imdb, wiki). Mul on mingi häda nende filmidega, millele tehakse marusuurt reklaami. St täpsemalt, mitte reklaami vaid mida kiidetakse taevani. Nii ka selle filmiga. Kuivörd ma teadsin, et ma vaatan seda filmi kunagi ikka, siis ma väga pöhjalikult pole muidugi arvustusi lugenud (mulle ei meeldi lugeda sisututvustust enne kui ise filmi ära vaatan, pool löbu jääb ju saamata), aga nii palju kui olen piilunud – on seda filmi ikka kiidetud. Nojah eksju… ja ega polnud halb film, oli täitsa hea film, aga mu ootused olid vist körgemad. Samas kui filmis on Scarlett Johansson, siis piisab ka vaid sellest :) Arvestades, et Woody Allen kirjutas rolli just Scarletti silmas pidades, siis see roll sobis talle kui valatult. Lugu oligi lihtne suvefilm – ameeriklased Euroopas, teadgi romantika ning muu sinna juurde kuuluv. Üks mees, neli naist – valikuid igasuguseid :)

Barcelonale ja Katalooniale oli see film muidugi suurepärane reklaam. barcelonaBarcelona pakkus filmitegijatele koguni raha, et film tehtaks ikka nende linnas, mitte mönes USA linnas, mis on natukene hispaaniapärane. Loomulikult haarasid filmi tegijad sellest pakkumisest. Arvan, et arvestades selle filmi edu (Kuldne Gloobus parima muusikali/komöödia arvestuses), teenib Barcelona kulutatud raha mitmekordselt tagasi. Tark otsus.

Aga miks mina seda filmi vaatama läksin oli tegelikult lihtne – ikka see Barcelona. Nagu öeldud, mulle m-e-e-l-d-i-b Barcelona, ma ei oskagi täpselt selgitada mis täpsemalt ja miks mulle see barcelona-ooslinn meeldib, aga midagi seal on. Midagi, seletamatut. Iseenesest mulle meeldib muidugi Hispaania üldse, selline löunamaine tšill. Näiteks sealne liiklus on täiesti kreisi, aga eks see on vist nii köikides löunapoolsetes riikides. Temperament on ülevoolav ja kohati puudub absoluutselt igasugune reeglitepärasus. Kui on ikka vaja ühtäkki esimesest reast kolmandasse ümberreastuda, siis lihtsalt ajad käe aknast välja vehid tsipa ja pressid end aiva vasakule. Loogiline ju – köik teevad nii.

primieroPisut surfates leidsin, et Itaalias on sellel aastal Juunioride MM ja selle körval toimub ka 5-päevane O-võistlus mitte MM-väärilistele ning vanuritele. Kui keegi viitsiks ajada kokku pundi, et minna suvel Itaaliasse sellele O-üritusele, siis oleks ma käpp. Tundub vägagi kütkestav. Noh, keegi ei viitsi vöi? Veneetsiast sinna vöistluskeskusse on ca 3 tundi autosöitu :) Ma ise ei ole eriti osav ööbimiskohtade leidmisel, see on üks paganama tüütu töö. Mulle jääbki arusaamatuks kust meie O-klubi asjapulgad koguaeg neid öömajasid välja völuvad. Uskumatu oskus :) Avaldan tunnustust!

Kui veel 09.09.09 Hispaania – Eesti jalgpall toimuks Barcelonas, siis oleks köik lihtsalt suurepärane :) Samas tunnistan, et silmaringi avardamiseks vöiks hoopis Madridis jalgpalli vaadata. Parim oleks Tenerife (kus see mäng niikuinii ei toimu), sest siis saaks ühtlasi ka Teide peal ära käia :)