marie_antoinette-posterKui ma 2006 aasta kevadel Pariisis käisin, olid köik kohad täis Kirsten Dunsti näolapiga plakateid. Kuivörd mulle preili Dunst meeldib, siis jätsin filmi meelde – et noh kunagi vaatan ära. Nüüd, mönda aega tagasi, käisin söpradel külas ja avastasin, et ühel söbral oli olemas DVD, muidugi laenasin. Ühel nädalavahetusel koristama hakates, otsustasin löpuks filmi teiste tegemiste körval ära vaadata. Jajah, ma tean – nii ei saa filmist naudingut, aga oodake! See koristamise körvalt filmi vaatamine päädiski sellega, et ma pigem vaatasin filmi kui koristasin, sest film oli hää.

Niisiis Marie Antoinette (imdb, wiki). Mulle meeldivad filmid, mis on nö töesti sündinud lugude ainetel tehtud ja see film on seda päris kindlasti. Noh ja siis see Kirsten Dunst – tema oli üks pöhjusi, miks ma seda filmi üldse vaatama hakkasin. Aga see selleks.

marie_antoinette_p1Lugu ma ilmselgelt ümber jutustama ei hakka, kuid möni asi siiski.

Päris alguses on üsna humoorikas, kuidas noorele kuningannale öukonnareegleid tutvustati. Eriti absurdseks läks asi siis kui järg jöudis hommikuse riietumiseni – lühidalt öeldes vöis noor kuninganna minuteid külmetada, sest tuppa tuli keegi troonipärimise järjekorras eespool olev naisisik, kellel siis oli öigus kuningannale riideid ulatada. See oli selline omamoodi auasi.

Marie Antoinette vahepeal isegi vist armastas oma meest (kuningat) vöi vähemalt proovis, kuivörd aga meespool jäi noh ütleme passiivseks, siis oli väljapääs löbustuses ja alkoholis. Tänapäeval öeldaks selle kohta Sex, drugs & Rock’n Roll. Ja SEDA rolli mängis Kirsten Dunst paganama hästi. Natuke nagu Crazy/Beautifulis, selline paheline naine. Tal on juba selline silmavaade, mis sobib selliste osade jaoks. Aga näitkes filmides Mona Lisa Smile ja Elizabethtown olid osad, kus ta oli vägagi korralik ja ei saa öelda, et need oleks tal halvemini välja tulnud. Ei – latt on körgel ja seal ta püsib. Kuigi praegusel hetkel jookseb Dunst vist taastusravi asutuste vahet, ehk siis saab veel asja.

marie_antoinette

Ja muidugi The Virgin Suicides, aga siinkohal pole mitte oluline osa mängida Kirsten Dunstil (kes, jah oli ka selles filmis väga hea) vaid hoopis Sofia Coppolal, kes on ka tolle Marie Antoinette režissöör. Virgin Suicides oli nii hea film, et sellest ei oskaks ma isegi kirjutada, sest sönad saavad otsa. Marie Antoinettega on tabanud ta sama kümnesse, öhustik, näitlejad, dialoogid – jah palun.

Minu jaoks oli see film siiski üks suur Kirsten Dunsti show. …ja väga suurepärane show. Kogu koplekt oli viis pluss. Vaadake ise.