hungerposterMa vist ikka ei tea filmikunstist mitte essugi. Hunger (imdb, wiki) sai PÖFFil esikoha auhinna onju – seega vöiks sellest järeldada, et tegemist on hüper-super hea filmiga. Ma ootan filmilt midagi muud kui pikkasid seisvaid stseene ning meeletult diipi möttetööd. Jah, sellised filmid on ka toredad, aga ilmselgelt mitte minu maitse. Filmis peab olema mahlakas dialoog (a’la Pulp Fiction vöi Forrest Gump) vöi tempokas sisu (Bill Kill) vöi siis lihtsalt ägä. See viimane on mu lemmikkategooria :) – sinna kuuluvad ntks Gone In 60 Seconds ja Point Break.

Selles Hungeris aga peaaegu ei räägitagi, keset filmi on stseen, mis on väidetavalt omamoodi maailmarekord – 17 ja pool minutit dialoogi, mis on võetud üles single shot (ma ei oska seda maakeeli öelda) – terve selle 17 ja pool minutit on ekraanil pilt (minimaalse liikuvusega nagu suitsu süütamine jms), mida näed siin postituseski. Nendevaheline dialoog taustaks muidugi. Natukene veider, aga ju kunst ongi siis veider.

hunger

Näiteks ka umbes minutijagu väljaheidetega määritud vangikongi (kujutis filmi psotril) vaatamine pole teab mis kultuurielamus. Mumeelest vähemalt. Jah, ma saan aru ideest, mida sooviti edasi anda, aga ehk oleks saanud ka muudmoodi. Paar minutit pörandapesu vaatamist oli ka uudne kogemus.

Samas muidugi nälgiva mehe agooniat näidati küll üsna ehedalt. Mitte, et mul oleks aimugi milline nälginud inimene vöib välja näha, aga see seal filmis paistais vägagi töetruu.

Selline imelik film. Ma ei oska soovitada ega ka hoiatada. Tehke nagu soovite :)