Käisin eelmisel nädalal Liikumisharrastuse koolitusel, oli selline päris värskendav. Kuigi möningate agadega.

Mulle mönevörra meeldivad inimesed (lektorid), kes on oma ala töelised fanatid ja nad teavad ning oskavad oma spetsiifikast köike, samas jällegi on nendega see häda, et nad peavad köike oma alaga seotut nii lihtsaks, kergelt omandatavaks ja maailma töhusaimaks spordialaks ning nende loengud ei ole suunatud rahvasportlasele, kes harrastab väga paljusid alasid – see viimane komplekt mulle väga ei meeldi.

Vötame näiteks Kaarel Zilmer, kes on suusatamises absoluutselt üks Eesti asjatundjamaid mehi, kuid ta loeng pöörles paljustki selle ümber, milline peaks ja vöiks olla suusataja ettevalmistus. Sh ettevalmistusperiood, mahuperiood, vöistlusperiood jne. Selles möttes, et kui rahvasportlane tahab osaleda suusamaratonidel, siis tuleb unustada rattamaratonid, sest inimesel peab jääma mingi aeg ka puhkefaasiks ning ettevalmistuseks, pidev vöistlusolukord on pigem tervisele kahjulik kui kasulik. Loogika (ja ka töde) on muidugi jutus täiesti olemas, kuid kuivörd siiski nö pöhiosalejatemassi eesmärk ei ole koht esisajas ja endast ei osatagi seda viimast välja pigistada, siis ma ei tahaks uskuda, et ühe kuu jooksul kahel suusa-, ratta- vöi jooksuüritusel osalemine tervisele kahjulik on. Ehk, et Zilmer ei räägi liikumisharrastusest vaid räägib spordist kui saavutusspordist ja mumeelest ei olnud see selle loengusarja teema. Aga tühja kah, eks tuleb olla selekteeriva kuulamisega ning noppida välja vaid see, mis on oluline :) Tippsport on siiski hoopis teine teema ja ongi tervisele kahjulik.

Näed natuke guugeldamist ja leidsin enam-vähem sama info, mis meile loengus räägiti kokkupanduna Tervisplussi artiklis – Suusatamise lühhike öppetus

k2siRein Haljand rääkis päris hästi ja huvitavalt, aga kuivörd ujumine ei ole minu teema, siis siinkohal on arvatavasti viga minus mitte niiväga lektoris. Samas muidugi on ujumistehnika öpetamine pooleteisttunnise “kuiva” loenguga ilmselt päris keeruline. Igaljuhul mötlen ma juba viimased 5 aastat sellele, et läheks täiskasvanute ujumiskursustele, aga kuidagi ei önnestu.

Saime toda imetrikood ka näppida – mina kui täielik vöhik ei oska paraku seda rohkem kommenteerida, kui et nende pükste jalga ajamine pole vist teab mis kerge tegevus. See riietumine ongi ilmselt ujumistreeningu juures see osa, kui higi lahti saab – vees ju ei saa :) Tuli juttu ka üldiselt tehnoloogia uuendamisest, dopingust ja ka geenidopingust. Venemaal pidavad ehitatama mingit suurt kompleksi, mille nimi ongi a’la geenitehnoloogia uuringu keskus vms, kasutatakse muidugi ka spordi arendamiseks. Töenäoliselt on ujujate käed tulevikus sellised nagu körvalolevalt pildilt näha vöib. Ajad muutuvad :)

Rühma- ja jõutreeningute osa oli vägä ägä, mulle ilmselt seetöttu, et selles teemas pole ma väga laia silmaringiga. Ntks üks tuttav, kes samal koolitusel oli ja kuivörd ta ise on aeroobikatreener, siis ta kurtis pidevalt, et tal on igav. Igaühele oma…. :)

Rühmatreeningutest tahaks osaleda sõudeergomeetri rühmatreeningul, sest see tundus öudselt spinningu moodi ja spinning mulle teadupoolest meeldib. Veel tahaks proovida Core treeningut, sest see lihtsalt tundub huvitav ja noh minu jaoks on oluline ka see, et erinevalt igasugustest aeroobikastiilidest ei pea seal tegelema eriti tantsulise poolega. Rütmikaga pole mul head suhted :) Paraku ei leia ma aga kiire otsinguga ühtki klubi, mis pakuks vöimalust selleks treeninguks. On MyFitness, aga ma ei taha hakata klubi liikmeks, tahan ainult ühe korra proovida.

Aga selle koolituse läbiviijast ja ninamehest Rein Jalakust… nojah noh, kindlasti on tegemist väga targa inimesega, aga teate, ta on vist maailma halvim esineja (räägib vaikselt ning vaatab üldjuhul niisama pörandale) ning edastab kohati labast informatsiooni, mida iga natukenegi spordiga tegelev inimene teab ka ise vöi omab natukenegi internetti tundes vöimalust seda lugeda. Iseasi kui palju meist keegi järgib seda, mida raamat ette kirjutab. Samas muidugi, kui keegi on kogu tõe sulle paberilt ette lugenud ja paar humoorikat pilti ka juurde näidanud, siis on inimestel seosed kergemad tekkima. Lisaks muidugi näitab see Jalak oma PowerPointi umbes nii kiiresti, et seda heal juhul oleks vöimelised lugema vaid kiirlugemiskursuse läbinud, alati ei jöua nemadki. Sealjuures korrutab ta ise, et oi ärge nüüd seda küll kirja pange – nagu keegi üldse jöuaks. Niivörd kuivörd uus info, mida ma sealt Jalaku loengust sain oli saunas käimise kohta saadud teadmine. Asusingi seda kohe rakendama :)

Palju erinevat infot spordist laiemalt, eriti neile, kes alles plaanivad sportima hakata – trimm.ee