Tegin täna matemaatikat – kui 30-päeva ühissöidukikaart maksab 275 krooni ja ühes kuus on keskmiselt 20 tööpäeva ning arvestades, et mu bussiga söit piirdub kahe söiduga päevas, siis on mul odavam söita üksikpiletiga kui kuukaardiga :) (275/13=21.15) Ja-jah, ma tean küll, et  on nats ümbernurgaloogika, aga ikkagi. Kuukaardi möte peaks ju olema see, et ostan nö hulgi ja saan odavamalt, mitte kallimalt kui üksikmüügist. Nii veider. Ja noh just möni hetk peale mu matemaatikat, tuli uudis, et Tallinna ekspressbusside piletid lähevad odavamaks – palun sama tavabussidele.

Sesoes selle eelmise nädala uudisega, et MuPo’d hakkavad nüüd ka erariietes vahti pidama tekkis mul kohe küsimus, et ei tea kas neil ikka on öigus eraldusmärke kandmata niisama inimesi jälgida, aga jäägu see möne inimese teise vaielda. Enivei, väga imelik tegutsemispoliitika.

Veel üks asi seoses MuPo’ga. Tundub, et kui politsei eesmärk on olla kodanikule abiks ja aidata inimesi (teoorias, eksju), siis MuPo eesmärk on vaid inimeste karistamine. NY’s olles pidin igapäevaselt rongiga söitma ligi tunni, et Citysse jöuda. Paaril korral oli ka piletite söitjaid – mittekordagi ei olnud näha seda, et kontrolör oleks koheselt karistama hakanud, köigepealt ikka otsiti lahendusi – st sellel liinil kus ma söitsin sai kontrolöri käest rongis osta pileti, mis maksis küll oluliselt rohkem raha kui enne söidu algust ostetud pilet, aga siiski – inimesele anti vöimalus. Vöi üks naisterahvas oli pärat pikaleveninud reedeöhtut istunud vale liini peale – ka talle ei hakatud kohe trahvi väänama, vaid lasti tal rongilt lihtsalt maha minna. Vöi ma ise – ostsin igapäev endale Off-Peak Round Trip pileti, mis maksis 13.75$ – päris mitu päeva polnud üldse probleemi, kui siis ühel päeval üks kontrolör ühtäkki avastas, et ma söitsin vägagi tipptunnil ja siis too Off-Peak ei sobi mitte söitmiseks. Arvake, kas ta tegi sellest väga numbrit? Ei, loomulikult mitte :) – juhtis vaid täehlepanu, et ma peaks ostma mingi lisapileti. Ma muidugi tegin turisti näo pähe ja ei saanud midagi aru :) See rumala turisti mängimine on muide alati kasulik nii piletikontrolöridega suheldes. Töötab alati!

ps kriipsutasin läbi ilmselge vale :) …ja lähen häbenen kuskil nurgas edasi