Vötsin selle orienteerumise uuesti oma hobide hulka, st ma olen nelja viimase päeva jooksul käinud kolm kord metsas – peaaegu üledoos :) Köigepealt neljapäeval Mustamäel ja siis Ilves-3. Viimasest päevast igaksjuhuks loobusin, et mitte väga suurt mürgitust saada.

Neljapäeval avas TON Mustamäel oma päevakute hooaja. Proovisin meenutada, et millal ma viimati Mustamäe metsas O-vöistlusel osalesin. Ausaltöeldes ei meenunudki, aga töenäoliselt ikka väga ammu. Ah-jaa, meenus – Aastalöpuvöistlusel – aga see oli rohkem seal Hiiu pool, selles Mustamäe-Nömme osas pole aastaid juba O-jooksnud. Ega see praegunegi päevak väga O-sporti ei meenutanud, oli pigem selline tempojooks vahepealsete seisakutega, et teha kindlaks oma järgmine jooksusiht. Mustamäe-Nömme mets on mul nimelt nii peas, et kaart oli rohkem nagu niisama käes.

299-04-30-mustamaeJuba esimesse punkti minnes olid mu tossud umbes kilo vörra raskemad, sest härra rajamesiter sundis meid koheselt Lameka alla liivaväljale tömbama. Mulle väga ei meeldi sellised stardid, kus tuleb kas kohe mäkke joosta vöi siis mööda sood/liivavälja tirida, aga tühja kah – päevak ju. Trepijooksu etapil olen korralikult hävinud, aga no kuulge trepist üles jooksmine pole ikka üldse minu tass teed. Kuigi, ausalt – ma umbes poole maa peale ikka jooksin ka. Häbi tunnistada, aga nö kodumestsas suutsin ühe etapivalikuga ka puusse panna – nimelt too etapp 6-7 oleks tulnud kindlalt alt joosta, mitte ülevalt mööda tammi. 9-10 jooksin mööda kaardilolevat teerada, sest eelneval nädalal oli härra Pukkonen kirjutanud or.vestlus listi hoiatava kirja, et Mustamäe nölval ei tohigi niisama kööluda, sestap olin loodussöbralik ja lonkisin teepealt. Töttöelda oli see ka mugavaim koht mäkke töusuks, sest kuskil vössis polekski väga hea turnida olnud. Arvasin, et B-rada jooksevad ikka noored kergejöustikutaustaga tüdrukud ja mul kui peaaegu veteranil (kölab jube ähvardavalt) pole mötet end jooksukrossi vöistlustel väga löpuprotokolli eesotsats otsida, aga endalegi üllatuseks olin ma koguni teine, kaotades vöitjale vaid 5-sekundiga. Ilmselgelt kodumetsa eelis :)

Ilves-3’l osalesin ma ilmselt veel rohkem aastaid tagasi kui Mustamäe-Nömme metsa all O-jooksu tegin. St aastaid tagasi. Arvan, et osalesin siis, kas N13 vöi N15 klassis ja kolmandal päeval starditi veel viitstardist. Mul on meelde jäänud, et mingi ime läbi önnestus mul kolmandal päeval saada esimesena metsa ning teine koht tuli 3-sekundiga järgi. Tulemust kahjuks ei mäleta, aga arvata on, et see polnud nii edukas kui eelnevad kaks päeva, sest olen selle mälust kustutanud ja teadupoolest halvemad mälestused unustatakse :) Seega ma jään ikka selle 3-sekundilise edu juurde. N13 klass oli juba päris tegijate klass ju :)

Et mitte end kohe mingi vöistlusklassiga šokeerida, siis jooksin avatud rada. Kahe päeva kokkuvöttes olin metsas 2:45 ja läbisin 63 53 punkti – pole paha, eks? Isegi rogainil ei saa nii palju punkte läbida :)

Kui lühidalt kogu see O-elamus kokku vötta, siis siinkohal tuleb mängu see kingsepa ja liistude osa – Põhja-Eestlastel pole ikka mötet ronida mägedesse j0oksma. Ilmselgelt on seal liiga palju vössi, liiga palju töususid ja temperatuur meenutab juba kevadel harjumaalaste suve. See viimane on muidugi tegelikult meeldiv, mu poolest vöiks nüüd kuni septembri löpuni sellise ilmaga olla.

2009-05-01-ilves-3Mötlesin, et olen kaval – vötan stardis köikide punktidega kaardi, küsin N21A klassi rada näha ja läbi selle – pärast hea aegasid vörrelda. Kuivörd aga stardikohtunikud ültesid, et see on keelatud, siis tegin kiirelt uue plaani ning joonistasin kaardile ise mingi raja. Olgu öeldud, et see plaan ei jäänud viimaseks :) Taaskord oli rajameister olnud väga ägä poiss ja sundis kohe stardist mäkke jooksma, nagu öeldud mulle see ikka üldse ei meeldi. Niimoodi jääb tunne, et kohe raja alguses on jöud otsas ja köik ülejäänud tuleb üks puhas kannatamine. Tegelikult nii hull ei olnud muidugi. Kuivörd ma jöudsin esimesena puntki 32, mitte 33 (nagu olin plaaninud), siis tegin kohe uue plaani – läbin nii palju punkte kui vöimalik. Väike hasart vöinii. Kokkuvöttes sain täpselt 30 punkti. Mulle meeldis. Ah-jaa – veel hullem stardist mäkketöusule on finishisirge, mis otse mäkke viib – ka selle oli härra rajameister kavasse vötnud, st halb algus ja halb löpp, köik muu oli talutav. Meeletu vöss niikuinii…

Minu esimese päeva eduelamus oli see, et ma “vöitsin” avatud raja. Nii palju kui seda on vöimalik vöita. Ehk et tölkes öelduna – ma vötsin köige rohkem punkte. Vahel kohe läheb hästi :)

2009-05-02-ilves-3Teise päeva jooks ei erinenud palju esimesest. Kuivörd ainult seda, et vössi oli natukene vähem ja punkte vötsin 33. Viimaste punktide kohta puuduvad ka vaheajad, sest mu SI-pulk ei kannatand seda kogust välja :) Ei tea, kas asi oli inimeste väsinud peades vöi keerulisemas kaardis, aga mul önnestus metsavahel oma 3-4-5 inimest aidata ja mis mul viga aidata, kui mul köik punktid kaardil ning saan igaühele öelda, mis kuspool asub.

Et mitte saada O-šokki, siis viimasel päeval hoidusin metsaminekust ja proovisin end ajada tippvormi Tallinna ning Eesti meistrivõistlusteks. Öues pildistamine on ikka hoopis teine tera kui siseruumides, ainult avastasin kodus, et mul mingi veider komme inimeste jalgu mitte pildile jätta. Peab meeles pidama ja järgmine kord paremini proovima.

Ilves 3 – 2. päeva öhtu / Ilves 3 – 3. päev (klikkides jöuab piltideni)

Järgmisel suuremal O-üritusel jooksen juba mingit vöistlusklassi :)