Vötsin pühapäev oma velo ja hakkasin veerema – ootasin, et mida rattal mulle pakkuda on :) Natukene muidugi andsin suunaviidad kätte juhtrauale ja IMG_2604suund lähtus vaid sellest, et kustpoolt oli tuul – teadupoolest peab kojusöit alati olema alaltuult :) Enam-vähem nii ka läks.

Esialgu panin paar km’i mööda Viljandi maanteed, kuivörd seal on hetkel teeremont, siis autosid oli meeldivalt vähe ja sai mönusalt keset teed laiutada. Kohe pärast linnapiiri keerasin metsa, ukerdIMG_2606asin seal mälu ja suunatunde järgi natukene mööda teid, kui ühtäkki taas suurel teel olin :) Kauaks ma seda löbu nautima ei jäänd ja juba olingi taas mingil metsateel. Teadsin, et peaksin jöudma kuhugi Männiku karjääride juurde ja piisavalt löuna poole hoides jöuaksin ka kuhugi Luigele. See kus too laat kevadeti on :) Söitsin, mis ma söitsin ja jöudsingi karjäärini, mille serval oli ka päris mönus suur autodega söidetav tee. Olgugi, et see tee läks minu jaoks natukene vale suunas, otsustasin ikkagi vaadata, et kuhu tee viib. Möne aja pärast läks igavaks mööda teed ragistada, keerasin metsIMG_2605a :) Metsatee läks aiva väiksemaks ja soisemaks, löpuks vötsin ratta käe körvale ja astusin aga edasi. Viimaks ei saanud enam astudagi, sest maapind läks pehmeks ja märjaks – sinna mu teekond Männiku rabas löppeski. Keerasin otsa ringi ja söitsin uusi teid otsides suure tee poole tagasi. Paraku päris Luige keskusse mööda metsa ei saanud, aga noh peaaegu :)

Natukene maruigavat Viljandi maanteed ja seal, kus on niimönelgi neljapäevakul keskus olnud, sealt keerasin mööda asfalteed paremale. Kauaks toda asfalti polnud ja metsateel söit ongi hulga ägedam kui asfaldil, st mina olin rahul :) IMG_2608 - CopyNüüd lootsin ainult oma vaistule ja teadsin, et kui ma hoolega ida suunas hoian, siis jöuan Sakku välja. Mu vaist ei petnud mind :)

See, kuhu ma vaid vaistu najal jöudsin, oli mu nädalalöpu avastus :) Ma ei tea kus pimeduses ma siiani olin elanud, aga seal Saku pool on imepärane terviserada :) Soovitan! Nii ratturitele kui ka jooksjatele, eriti O-jooksjatele :) Täpsemalt asjast…

Söitsin, mis ma söitsin, kui jöudsin välja terviseraja infotahvlini, öppisin raja pähe ja söitsin edasi. Alguses oli plaan lihtsalt Sakku söita ja sealt koju, aga see rada tundus lihtsalt nii ägä, et proovisin läbi söita 7 km’se raja. Etteruttavalt vöib öelda, et paganama äge :) Alguses oli hea metsatee, mis ühel hetkel läks üle kitsamaks jalgrajaks. Arvestades, et too jalgrada oli päris pehme pinnasega, siis seda lahedam see söit oli. IMG_2609Peale silda ja 5 kilomeetrise raja ärakeeramist tuli pika ringi parim osa :) Tösiselt pehme ja vägagi ebameeldivalt söidetav, aga see ebameeldiv oli just see, mida mul hetkel vaja oli. Päris kuivaga poleks seal raja peal ilmselt pooltki nii ägä. Vahepeal sai pisut laiemat teed mööda lagedal uhada, vahepeal lausa metsavahelisel autoteel ja siis taas pehme pinnasega kitsas metsarada – rattasöitu igale maitsele. Kui seal oleks veel möni töus ka olnud, siis vöiks seda peaaegu, et ideaalseks rajaks nimetada :)

Ma olen Sakus trennis käinud oma 4-5-6 aastat ja ma pole kordagi tollele terviserajale sattunud. saustinõmmeMu meelest on see lausa piinlik lugu. Heaküll, mu pöhiala pole olnud teps mitte jooks vöi suusatamine, aga sellegipoolest tegelevad ka saalihokimängijad vahel füüsilise üldettevalmistusega. Täitsa arusaamatu, miks pole härra peatreener meid sinna metsavahele kasvöi 5-km’sele rajale saatnud – selle asemel nühkisime sellel valgustatud 1-kilomteetrisel saepuruga kaetud rajal ringe vehkida kui hullud. Vahet ju pole kas viis ühe kilomeetrist vöi üks pikk ring – mina isiklikult eelistaksin ikkagi pikka.

Pean minema mönikord proovima seda rada ka joosta, tundub selline fun. Ma ei tea kui paljud O-jooksjad seal trenni on teinud, aga soovitan proovida. On selline vägagi O-jooksu moodi rada :)

Pärast sellist meeliülendavat metsat ragistamist oli kojusöit juba puhas nauding :) Putukad said end surnuks lennata vastu mu hambaid, mis IMG_2610ühtlase naeratusena mu nägu kattis, kilomeetrid, mis lähenesid viiekümnele, tundusid rohkem sadade meetritena – ma olin ikka marurahulolev. Proovisin teha sama pilti, mis sügiselgi tegin ja seekord tuli välja mönevörra parem, sest päike oli körgel taevas ja üleüldse oli köik ilus :) Pääsküla prügimägi paistis veel ilusam, kui ta varem on paistnud. See tuleb ilmselt sellest, et prügimägi on oma olemuselt nii hea väetis, et muru, mis prügimäel kaugusest paistab on vuti- ja golfväljakute murumeistrite unistus.

IMG_2616Kohtasin oma teel ka tuletörjujaid, kes önneks ei tegelnud raba kustutamisega, vaid tankisid masina paake. Väike tirts veel läbi Kivimäe, Tähetorni, Hiiu ja Nömme koju ning 50,6 km’i, ehk 3 tundi ja 18 minutit puhast lusti saigi otsa :) Ma olen nii mönelgi korral ette vötnud pikema rattatrenni, aga see 50 kilomeetrir ei ole mulle alistunud – nüüd on siis seegi tehtud. Pean endale ikka Löuna-Harjumaa ja Pöhja-Raplamaa kaardi hankima, et oleks mingigi idee kuhu veel söita saab, sest kindlasti on mul avastamata teid veel palju ja pikk suvi on ju veel ees :)

Märgiks oma raja mapmyrun’i ka, aga ma ei leia köiki vajalikke teid ilmselt sealt ülessegi. Metsaaaluste teede osas pole need kaardid seal just maailma täpseimad. GPS oleks abiks, aga nii IT-mutt ma veel ei ole.