Ma pidasin oma lubadust ja proovisin täna ühineda tolle kampaaniaga Reedel rattaga tööle!

On nii väga minulik jääda igalepoole paar-kolm-neli minutit hiljaks – nii ka täna. Kell oli umbes 8:18, kui ma seal Järve Selveri parkla 123 tankla juures olin. Okei, kuna silma ei jäänud ühtki jalgratturit, kes vöiks olla seotud tolle aktsiooniga, siis kukkusin täitsa iseseisvalt (nagu alati) linna poole väntama. Kuivörd lubatud oli, et “Sõidetakse rahulikus tempos, mis sobib argiriietuse ja ka kontsakingaga sõitjatele”, siis eeldasin, et ehk veel väga kaugele pole jöutud. Tuul oli natukene vastu, aga önneks on mul Pärnu mnt dontsitinthetrafficJärvelt kuni Hendriksoni küüruni kuidagi öigenatukene allamäge ja see tekitab päris mönusa hoo. Fooride tsüklid on mul ka juba enam-vähem peas, seega ei midagi rohkemat kui puhas söidurööm.

Söitsin, mis ma söitsin, aga mingit suuremat jalgratturite gruppi mul küll ei önnestunud kohata.  St ilmselt sealt Järve Selveri juurest parklast ikka mingit ühist tööle söitmist ei toimunud. Mul muidugi vahet pole, sest ma tulen rattaga tööle niivöiteisiti, üksi vöi mitmekesi ei oma minu jaoks küll mingit tähtsust, aga oleks olnud äga teistega kogemusi jagada ja niisama tšillides tööle söita :) Pooleteise nädala pärast saan ise ka rattarrikkaks.ee kampaania kaudu kolmeks nädalaks mingi linnaratta – vat siis hakkan küll mönuga kruiisima :) Ma kohe ootan seda juba.

Nii palju muidugi on sellest Rattarikkaks kampaaniast kasu olnud, et tavalise 1-2 jalgratturi asemel kohtasin teel Järve Selver – Vabaduse väljak täna ca 10-11 jalgratturit. Pole hullu midagi, linn on päris rattasöbralik ja ka autojuhid hakkavad kasvava jalgratturite hulgaga juba harjuma.

Löpetuseks ühest pipraterast, mis nagu poolkohustuslikuna ühes päevas olema peab. Eile kohtusin autojuhiga, kes maakeeli öelduna on ehe idioot. Ta söidab autoga, millel on registreerimismärk 835 MDK (ütleksin margi ka, aga kardan eksida)! See ehe idioot sooritas eile mu’st sellise möödasöidu, et nörgema närviga ja natuke vähemosavam rattaomanik oleks töenäoliselt päris korraliku ehmatuse osaliseks saanud ja kes teab, mis sellele järgneda oleks vöinud. Söitsin mina rahulikult piki Pärnu maanteed, olin just möödunud Politseimajast ja Veloplusist (Pärnu mnt-Saku tn ristmik). Sjagateedeal on pärast ristmikku bussidele rada, et neil jääks piisavalt vöimalust reastuda ümber esimesse söiduritta. Möni buss vötab kohe pärast peatust esimesse söiduritta, sest autojuhid pole väga innustunud hiljem bussi söiduvoolu sisse laskma. Eile tegi üks buss samamoodi, st see parempoolne kiirendus-/ühissöidukirada jäi tühjaks. Peaaegu alati leidub keegi, kes arvab, et tal on piisavalt äge auto ja ta nüüd kiirendab ise bussist mööda, sest bussi taga söidavad ainult mökud. Vot see eilne mittemöku söitis ka bussist mööda, aga bussi ja tema vahele jäin ka mina ja see ei olnud üldse äge tunne, kui ühtäkki on vasakut kätt suur roheline buss ja paremat kätt hullunud kiirendav auto. Tuleb märkida, et see auto oli suunaga vasakule, sest eesmärk oli tal ju bussist mööda lipsata ning seejärel esimesse söiduritta asetuda. Jobu noh, jobu. Vöiks ju arvestada, et möni jalgrattur söidab kiiremini kui 13-18 km/h – ma söidan vastavalt tuulele 25-35 km/h. Pagan, isegi rattal on teatav pidurdusteekond. Idioot on idioot on idioot!