Käisin kolmapäeval ööloomaaias ja üks tehk löpetas mu fotokas töötamise, st täpsemalt öeldes on fotokas terve, aga objektiivil on viga külges. Nimelt ei taha autofookus töötada (manuaalselt on köik titimiti).

Vötsin siis oma aparaadi ja läksi Fotoluksi, sest just sealt on see mul aasta tagasi ostetud. Kurtsin oma muret müüjale/teenindajale – too kuulas mu jutu ära ja tödes, et see küll garantii alla ei lähe. Näppis natuke objektiivigi ja ütles, et selle toruga on köik. Peate vist uue osta. Töttöelda vaatasin ma teda kui pisut opakat – nagu mismöttes ta ei kuulab ta ära vaid mu jutu  ja siis ülteb jutu pöhjal lihtsalt objektiivi käes hoides, et sellega on nüüd köik? Ilmselt on tegemist mingi selgeltnägijaga – peaks talle toda saadet soovitama.

Kuivörd ma keeldusin seda infot uskumast ja ikkagi peaaegu, et nöudsin oma objektiivi remonti saatmist, siis hakkas tal vist mu’st hale ja soovitas mul minna kauplusesse Fotomeister, kus pidavat töötama mees, kes parandab Sigma objektiive. Et no kui see mees annab lootust, siis ehk isegi saab asja. Seadsin oma sammud siis reedel sinna. Too mees oli rahulikum, st emotsioonideta – kuulas mu loo ära ja arvas, et küllap see ikka garantii alla läheb, sest tegemist on mingi elektroonikaveaga.

Heaküll otsustasin siis uuesti Fotoluksi minna. Oma öiguste kaitseks vötsin kaasa ka väikevenna, kes on fotoasjanduses nati paremini kodus kui mina ning pealekauba oskab ta vajadusel juuksekarva löhki ajada.

Ma olin valmistunud töeliseks vöitluseks ja oma öiguste eest seismiseks. Täna hommikul oli aga tööl hoopis teine noorhärra. Kuulas (taas) mu loo ära ja ütles, et töenäoliselt on jah garantiikorras parandatav viga, sest see probleem olla juba niimönelgi objektiivil ette tulnud. Kuna mul oli üks vajalik garantiipaber koju jäänud, siis soovitas ta mul aparaat (st obje) ise Remondieksperti kohale viia. Asub too ekspert Keemia 11.

Mul kohe nädalaks hea tuju :) Mis ma öelda tahan on see, et müüja/teenindaja ei peaks andma diagnoosi vaid pealevaadates, vaid tehnika tuleb saata ekspertide kätte, kes vajadusel siis hinnangu annavad. Ma saan aru, et tolle esimese teenindaja soov oli teha läbimüüki, aga natuke vöiks klienti siiski austada ja mind mitte päris rumalaks teha.

Kahjuks ei tea ma nende teenindajate nimesid, aga too esimene oli ca 40 aastane meesterahvas, kes on seal poes töötanud juba aastaid – ta pole mulle kunagi väga usaldusväärset muljet jätnut. Täna hommikul oli aga tööl üks tumedapäine prillidega noorhärra – vot teda tahakski kiita!