tourdefranceEi tea, kas Tour de France’st saab täna Tour de Lance vöi ei? Mitte, et ma mingi väga suur jalgrattaspordi fänn oleks, aga käesoleval aastal peavad küll korraldajad Lance’le tuhat tänu ütlema, sest just tänu tema comebackile pööratakse tuurile oluliselt rohkem tähelepanu. No näiteks nagu mina – eelmise aasta tuurist pole mul suurt aimugi, meelde on jäänud vaid palju dopingujuttu. Ma muidugi olin eelmisel aastal Ühes Teises Kohas ja seal oli tuur küll viimane asi, millele möelda.

Aga tegelikult polnud üldse Lance see, millest ma kirjutada tahtsin. Kuna ma olen ju tavaline kontorirott, siis telekast ma toda tuuri jälgida ei saa ja seetöttu olen sunnitud veebiülekandega rahulduma. Tuuri kodulehel edasiantav live ülekanne on päris hea, vöi noh annab ülevaate küll, kuigi-kuigi – liikuv pilt on alati parem kui tekstiülevaate lugemine. Üleüldse on see koduleht päris käepärane – köige muu hulgas saab vaadata ka erinevate etappide kirjeldusi. Vaatasin siis täna hommikul tänase etapi profiili jms.

Vot sellest tahtsingi kirjutada :) Täna söidetakse Barcelonast Andorrasse. Olles ise seal ka autoga söitnud, siis ma kujutan absoluutselt ette seda, millised töusud seal on. Olgu öeldud, et PROFIL78+1 kohaga buss tegi neil töusudel päris kiunuvat häält – need töusud ei olnud üldse tema maitse. Ma absoluutselt ei kujuta ette, mismoodi nendest töudusest peaks veel rattaga üles saama.

Tänane etapp on “vaid” 224 km’i pikk (tuuri koduleht väidab, et pikim tänavusel Tour de France’l, st kindlasti mitte mingi niisama tiksumine) ja nagu tutvustusest lugeda saab, siis on finiš 2200 meetri körgusel, mis on üks körgemaid finišeid (selline söna on olemas, eks?) tuuri ajaloos. Starditakse 230 meetri körguselt ning finišeeritakse 2240 meetri peal, st kokku 2010 meetrit töusu. Päris muljetavaldav, kaspole? Kui mu matemaatika mind ei peta, siis viimase 27 km’ga töustakse 1199 meetrit ja see on pidev ronimine vöi näitena sobib ka see, et viimase 10,6 km’ga töustakse 1489 meetrilt 2240 meetri peale – töusunurk 7,1%. Nömme mägi mööda Ehitajate teed peaks olema 12% vist. Isegi mötlemine sellele, et ma peaks söitma peaaegu 11 kilomeetrit natuke väiksema töusunurgaga mäge kui Nömme mägi, paneb mind öökima. Söitmine oleks möeldamatu :)

Homme muidugi ootab pärast seda ränka töusu mönus laskumine – 23,5 kilomeetri peal ollakse 2408 meetri körgusel ning 85 kilomeetril on laskutud 503 meetri körgusele. Mul tekib küsimus, et kuidas nende organism selle laskumise vastu vötab? Körvad on pidevalt lukus ja kopsud ei jöua seda hapnikku ära tarbida, mida pidevalt peale pumbatakse?

Kui veel mägedest kirjutada, siis 20 etappi (25. juulil) peaks küll telekast vaatama, PROFIL20sest see on küll vaieldamatult köige raskem töus – 138,5 kilomeetrilt ja 249 meetri körguselt hakatakse ronima finišisse, mis on 28,5 kilomeetri kaugusel ja 1912 meetri körgusel – ehk et 1663 meetrit töusu. Kaunis :) Kuid jällegi – mismoodi organism seda töusu talub?

Ilmselt ongi huvitavamad just need mägede etapid, mis sellest niisama mööda siledat maad väntamisest ikka vaadata :) Ja kokkuvötteks veel seda, et ma saan nii hästi aru, miks Kirsipuu nendele töusudele väga ei kippunud.

Loodan, et Lance peab vastu ja saab noorematele kukkedele koha kätte näidata :)

Wikipedias on muide ka päris hea info tuuri kohta.