Eilse neljapäevaku olulisim osa ei olnud üldse orienteerumine, oli hoopis midagi muud, aga sellest pisut hiljem.

Kuivörd FC Flora ja Brøndby IF vaheline mäng algas Tallinnas A Le Coq Arenal kell 18.45, siis oli mul hea plaan startida kell 17, läbida etteantud 4,8 km’i umbes 45-50 minutiga ja siis linna mängule. Plaan oli pädev, aga plaaniks see jäigi :)

Esimeste startijate hulgas pole üldse hea olla, eriti kui pöörata tähelepanu rajameistri poolt eelinfosse pandud lauseosale “…paiguti leidub kõrget rohtu…“. Esiteks ei olnud seda paiguti, seda oli terve raja ulatuses ja teiseks tähendab esimesena startimine seda, et kogu see körge rohi on maha jooksmata ja selle rohu mahajooksmine on füüsiliselt päris väsitav – noh umbes nagu mererannas jooksmine. Tüütu, väga tüütu. Ilmselgelt oli eelis neil, kes läksid metsa viimaste seas, sest mööda mahajoostud radasid lipates sai kordades kiiremini.

Teiseks oli minu eilse “edu” eeliseks lause “Leidub kaardistamata metsaveo jälgi ning teede klassid võivad olla muutunud. Sihid ja väiksemad teerajad kohati halvasti märgatavad” – seda köike seal metsas oligi. Näiteks seitsmenda ja kaheksanda ja üheksanda punkti juures oli neid metsaradasid ja -teid ikka igatepidi metsa alla tekkinud ning mul kadus järg täiesti käest. Nagu algaja :) Oma viga muidugi.

Mis veel? Ah-jaa kuivörd selle seitsmenda punkti juures oli lageda ja metsa vaheline piir pmst olematu, siis mumeelest 2009-07-23 Vardiei oleks pidanud sinna punkti panema, sest koht oli liiga segane. Pealekauba oli too seitsmes punkt selline, et sel ajal kui mina metsas olin, olin ma sunnitud seal segases kohas niisama nöutult seisma ja üldse mitte aru saama, kus vöiks olla punkt. Hiljem startinutel oli ilmselge eelis, kui juba kuuendast punktist väljudes oli näha, kus teises O-söbrad seda punkti vötsid – ainult jooksmise vaev. Aga no tühja kah, ega ma pikka viha pea – ikkagi neljapäevak.

Aga päeva pöhisündmus oli hoopiski napilt enne kaheksandat punkti. Kuulsin hirmsat müdinat ja raginat mööda raiesmikku tulemas – töstan pea ja näen metssiga, nii umbes 25-meetri kaugusel. Esimene möte oli, et ohh äge, ma polegi metssiga varem näinud. Järgmine hetk oli juba pisut öudutekitav, sest seda hirmsat müdinat tekitasid mitu metssiga – kokku 3 suurt ja 7-8 väikest metsasiga. Kuivörd on teada, et kui emas-isasloomad on koos poegadega, siis vöivad nad enesekaitseks ka rünnata. Önneks sellel pesakonnal oli mötteis pigem pögenemine kui ründamine, aga ega ma ju seda tol hetkel ei teadnud. Leidsin metsa köige peenema puu ja seisin selle taga liikumatult, ise pidevalt möeldes, et ei tea mis ma nüüd teen kui nad mind märkama peaks – pögenemisteed väga ei olnud. Nagu öeldud, too pesakond pani suure hooga kuhugi löuna poole putku, aga mul oli tükiks ajaks südamele topelt töökoormus. Ei teagi, kuidas ma selle seismise peale veel viienda etapiaja sain.

Noh, aga sealt edasi juhtus ma-ei-tea-mis. Möte vist oli nii eelneva vahejuhtumi küljes kinni, et ma ei saanud üldse aru, kus ma liigun. St oma arvates liikusin 9’ndasse  punkti, aga tegelikkuses lippasin kuhugi ei-tea-kuhu. Ühel hetkel olin igaljuhul punktis nr 50. Kuivörd ma ikka mittemidagi aru ei saanud, siis küsisin ühelt naisterahvalt nöu – saanud teada, kus see punkt on jooksin aga edasi. …kuni ma jälle midagi aru ei saanud. Küsisin taas :) Üks vanem daam näitas mulle kätte sihiristi kuhu ma jöudnud olin ja sealt polnud enam väga keeruline. Kuigi-kuigi ka viimasesse punni minnes kaldusin öigelt teelt körvale ja üleüldse oli jooksmine pärast seaperekonnaga kohtumist kuidagi väga häiritud.

Ah-jaa seda ka, et viimase punkti ja finishi päevakukeskusest nii eemale viimine on minu meelest tobe. Finiš vöiks just olla kuskil vöistluskeskuse vahetus läheduses, et soovijad saaks enne startimist aegasid vaadata jms. Pärast löpetamist ei tahaks joosta veel ca 700-800 meetrit, et autoni jöuda. Kindlasti oleks saanud panna punkti kuhugi keskusesse suunduva teeristi lähedusse, kindlasti oleks :)

Viimaseks veel seda, et keegi naljahammas (kahtlustan klubikaaslasi Mercuryst) on RouteGadgetisse joonistanud ka minu rajaläbimise teekonna – ärge seda uskuge, see on täitsa vale. Uskuge parem seda, mis on postituse juures oleval kaardil. Muide, kas RouteGadgetis saab ka kustutada juba märgitud teekonda?