Mulle meeldivad söjafilmid ja igal aastal olen proovinud ikkagi Oscarifilmid ka ära vaadata, st ega polnudki palju valida – The hurt Locker (imdb, wiki).

Ma pole küll kuskil söjakoldes käinud ja loodetavasti pole mul kunagi ka sinna asja, aga selle pöhjal, mida lehtedest lugeda on saanud, siis tundub see film üsna töene olevat. Pean silmas just seda, et pomm vöib seal Iraagis peituda pea iga poti, panni vöi krtteb mille all. Tänaval pole mötet köikvöimalikke esemeid niisama jalaga toksima hakata, sest kunagi ei tea kas tegemist on lihtsalt autokummiga vöi siis hoopiski kummiga, mille all on pomm. Film näitabki ühe 3-mehelise pommirühma nö igapäevaelu. Kui muidu tundub film üsna töene olevat, siis paar seika on nats liiga filmilikud. Näiteks ei taha mina uskuda, et Iraagis hakkab möni södur isetegevust tegema ja kangelast mängima, minu arusaama järgi peaks ikka söjavägi olema söjavägi ja söda on söda, st isetegevus on keelatud. Lisaks veel see, et mulle aruaamatul pöhjusel elab too filmi peategelane omaette kasarmus, samal ajal elavad köik teised nii nagu ma söduri elu ette kujutaksin, st nii umbes 8-16’kesi toas. Aga noh, mida ma ikka söjast ja söjaväest tean :)

Üldiselt oli tore film ja on oma auhindasid (mida ta on kogunud juba üksjagu) väärt küll. Oscarivääriliseks ma teda veel ei pea, peaks enne teised kandidaadid ka ära vaatama.

Ahjaa seoses söjaväe ja muu sinna juurde kuuluvaga. Merli – küsi palun asjatundjalt, et miks Laaneots eilsel paraadil nö tavavormis (vöi kuidas seda laigulist nimetataksegi) oli. Ma oleks küll tahtnud teda paraadvormis näha, see on hulka ilusam ju. On sellel tavavormi kandmisel mingi pöhjus ja ettekirjutus?