Käisin detsembri alguses Soomes, tegin seal kaks tähelepanuväärset ostu – ostsin H&M’st teksad ja Prismast juustu. Teksad on juba selline traditsiooniline ost, sest H&M’st saab normaalseid teksad talutava hinnaga (ca 39 eurot), juust on uus avastus, millele pööras tähelepanu Merli, kes nonde toiduainete hindadega Soomes rohkem kursis on. Nimelt maksab Soomes Prismas 1.25 kg juustu 5,75-6 eurot (ma ei mäleta ju täpselt). Võrdluseks nii palju, et meil siin on juustukilo umbes 6-8 eurot, st 1.25 kilogrammine juust oli täiesti õigustatud ost.

Miks ma sellest kirjutan? Sellepärast, et juustu ja teksade tarbimisaeg on peaaegu sama pikk. Viimased juustutükid panin eelmisel nädalal salatisse ja teksasid jalga tömmates avastasin eile, et pikka pidu nendega enam ei ole – on teised juba üsna läbinähtavaks kulunud. Ma olen muidugi kandnud neid peaaegu igal tööpäeval (mõningate eranditega), aga siiski ootaks teksadelt natuke pikemat kasutusaega kui kaks kuud. Samas jällegi keeldun ostmast Eestis teksasid 1000 ja rohkema krooni eest (jah, ma mõtlen ikka veel kroonides).

Juust aga on aus – Valio Hyvä suomalainen Arki. Kestis pikalt ja maitses hea.