Olen haige eksju, st kui ma olen haige (täpsemalt palavikus), siis ma magan erakordselt halvasti. Tänane öö ei erinenud eriti eelnevast ööst, kui siis ainult selle poolest, et ma ei ärganud kella poole viie aeg öösel, et internetis surfata – töusin hoopis umbes 8:15 ja vaatasin tühja pilguga lakke. ETV alustas oma Tartu Maratoni ülekandega kell 8:30 ja kuivörd mul midagi targemat niikuinii teha ei olnud, siis asusin vaatama. Vaatasin ära päeva peale köik neli ülekannet, kuigi viimast köige vähem, sest seal kordas ennem eetris olnud löike ja korduses ma suusatamist ometi vaatama ei hakka. Igal asjal on piirid.

Tuleb tunnistada, et suusatamist erinevalt jalgpallist Kuuse Lemps kommenteerida oskab. Teab fakte, olles ilmselt ka ise seda maratoni läbinud, siis teab millest räägib. Seevastu on tal seal sporditoimetuses ülemus, kes kipub millegipärast jubedalt ekraanile, olugigi, et ta alast suurt midagi ei jaga. Nats segav, kasteate.

Siin teile paar toredat Marko oskuslikest intervjuuvõtetest :)

Intervjuu parima eestlasega Janek Vallimäega, kes sai kokkuvõttes 18nda koha. Bla-bla-bla-bla intervjuu, eksju. Viimase asjana küsis Kaljuveer “Oli vist päris kiire sõit või kuidas kommenteerid?”, Janek-poiss, endal nägu härmas, vaatas Markole otsa ja küsis “Ma ei tea, palju see vöitja aeg tuli?”. Marko ei oskas selle peale midagi arusaamatut pobiseda ja intervjuu kiirelt ära löpetada. Sellise väikse asja, nagu vöitja aja oleks vöinud ikka meelde jätta. Lemps parandas pärast natuke olukorda, niipea kui söna talle anti, ütles kiirelt ka vöitja aja. Mitte, et see enam kedagi huvitanud oleks :)

Veel ägedam, vöiks öelda isegi epic fail oli intervjuu ühe suvalise rahvasportlasega finišis:
“Noh, kuidas oli, kas oli külm ka?”
“Ei olnud, päris soe hakkas”
“Mis siis järgmised sportlikud plaanid on?”
“Ei tea, vöibolla Finlandia Hiihto”
“Ohooo, see on ju pikem”
Rahvasprotlane vaatas imestunud ilmsel Markot “On vöi?”
“Nojah, 90 km”
Härra rahvasportlane vaatas Markot korra imestusega ja mainis “Ei, see on Vasaloppet”
“Aaa…eee. Noh palju edu teile”

Hahaha Marko, kui maratoni kommenteerima kipud, siis vöiks kodutöö ära teha. Jalgpallis on Kaljuveer küll numbritega (häirivalt) sinasöber, ei tea kuidas siis nüüd need numbrid paberile kirja jäid panemata :)

Tore muidugi, et tolle ülekande jooksul televaatajale vähemalt kuni kaheksal korral teada anti, et joogi-söögipunktides pakutakse teed, leiba, kiselli, spordijooki, rosinaid, pirukaid jms. Iga viie minuti tagant vöeti kellegagi intervjuu, kes seda toredat fakti televaatajale uues kuues edasi andis.

Ah-jaa, väga “meeldiv” oli see, et köik nimed ja tulemused näidati täiesti loetamatult, pöhimötteliselt oleks vöinud samahästi jätta ka näitamata, sest kui näidatakse helesinist tabelit resultaatidega valgel lumetaustal, kasutades valget fonti nimede kirjutamiseks, siis lihtsalt ei ole midagi näha.

Üldiselt on mul ilmselt lihtsalt igav. Möötsin endal näiteks täna täpselt 37.0 palaviku välja. Kas 37.0 on palavik vöi ei? Mitte, et ma seda väga sihtinud oleks, aga täpselt nii mu kraadiklaas näitas. Huvitav, et nädalavahetustel, kus ma pean välja minema, tahaks jubedalt toas passida ja nüüd kui ma ei saa välja minna, siis on taos hängimine marutüütu. Päev toas nelja seina vahel on ikka päris raske. Respekt Merli – kuus nädalat!  Kuidas sa seda tegid?

…mul oli alles esimene päev. Loodetavasti piirdub see koduspassimine maksimum kolme päevaga.