24. veebruaril näitas ETV2 järjest kolme väga head filmi – kõigepealt Malev, siis film sellest, kuidas Maleva filmi tehti ning seejärel Laulev Revolutsioon. Üks parem kui teine. Kui Malevat olin ma enne näinud ja tegelikult olin vist näinud ka seda, kuidas Malev filmi tehti, siis Laulvat Revolutsiooni polnud enne näinud, küll aga olen ma laulva revolutsiooni ja öölaulupidudega koos üles kasvanud.

Eestlased on ikka üks veider rahvas. Olukordades, kus nii mönigi keevaverelisem rahvas oleks ammu mässama hakanud ning midagi vähemalt pölema pannud, kui mitte midagi enamat, siis eestlane lihtsalt seisab ja laulab, kui vaja vötab veel kätest kinni ka. Ausalt, see on tagantjärele möeldes/vaadates veidramast veidram, teismelisena ise inimmeres seistes oli muidugi maruuhke tunne :) Eriti veider (tagantjärele möeldes muidugi) oli olukord, kui Interrinne ründas Toompead ja valitsus kutsus raadio kaudu rahvast Toompeale. Inimesed läksidki, võtsid aga oma lipud kaasa ja seisid Toopeal kätest kinni, skandeerides “Vabadus-vabadus-vabadus” ning lõpuks võeti laulgi üles. Ja mis juhtus – Interrinne taandus. Absoluutse vägivallata (näha on seda selle videolõigu umbes kolmandast minutist alates). Mitte, et ma uhke ei oleks sellise käitumise üle, aga see on ju tegelikult nii ajuvaba.

Ei saa Maleva filmi päälikule Lebitule pahaks panna seda “Hakkame laulma” suhtumist. Lembitu oli tark mees, küllap ta teadis, et laul teeb rinna röömsaks :)

Laulva Revolutsiooni film on muide juutjuubis osade kaupa täiesti olemas – 12345678910.

Ah, et miks see mul üldse praegu meelde tuli? Tuli sellepärast meelde, et The Big Picture lehel on pildid nii Egiptuse, kui ka Liibüa rahutustest. Mis nad lärmavad, vötku parem kätest kinni ja laulgu end vabaks :) Nende kisklemise pärast kannatavad ju teised ka – Egiptuse puhul Põhja-Euroopa, kes heameelega sealkandis sooja päikese käes puhkamas käiks (selle turistidevoolu ärajäämise tõttu kannatavad nad sissetulekute kokkukuivamise näol ka ise)  ning Liibüa puhul annab kütusehindade töus üsna pea tunda seda, et kodusöda pole üldse äge. Laulge rumalad, laulge :)