Vaatasin ära tolle Oscari kandidaat filmi Black Swan (imdb, wiki). Peab tunnistama, et filmi ajal ja vahetult pärast filmi vaatamist oli mul üsna ängistav tunne. Filmi ajal ajas mind närvi see, et peategelane oli nii ebakindel ja pärast filmi oli äng lihtsalt seetöttu, et see film oli niiiii raske. Mulle meeldib, kui film on meelelahutus ja ma ei pea kogu maailma muredele mötlema filmi vaatamise ajal. Nojah, aga mida mina ikka (filmi)kunstist tean…

Nüüd paar päeva hiljem, kui olen läbi lugenud kogu interneti ja uurinud filmi tausta, st kuidas filmi tehti ning milliseid pingutusi tegi(d) peaosatäitja(d) rolli sisseelamiseks, siis hindan ma nähtut mönevörra körgemalt. Ma pole küll näinud teisi naispeaosatäitja Oscarile kandideerinud rolle, aga Natalie Portman on selle Oscari igaljuhul auga välja teeninud. Kaks videot, mis ma kiiruga juutjuubist leidsin, kirjeldavad päris hästi seda, mida tegi Portman rolli tarbeks ning millise kirega suhtus ülejäänud vöttegrupp filmi tegemisse (Portmani treeningud / produktsioon).  Kusjuures filmi eelarve oli ca 13 miljonit dollarit, mis on Hollywoodi kohta üsna väike summa.

Ah, et miks mul filmi ajal pidevalt ebamugav oli? No teate, kui terve filmi pead köigepealt iseennast kontrollima, et mitte lihtsalt karjuda peaosatäitjale, et “Saa üle, vöta söna!” ja teiseks pead koguaeg ära tabama, et kas nüüd on nagu päris-päris vöi on tegemist taas peaosatäitja hallukatega, siis see lihtsalt väsitab ära. Samas tants, nii palju kui seda seal näidati, oli muljetavaldav. Mul pole aimugi, kui palju selles filmis tegelikkusele vastas, aga küllap midagi ikka ja kui see balletimaailm ongi nii karm nagu seal näidata püütakse, siis puhas respect priimaballeriinidele. Balleriinid on way tegijamad kui sportlased. Kordades kohe.

Leidisn ühe blogipostituse, mis annab filmi edasi päris hästi ja on mu mötted kirja pandud. Hea kui ei pea ise köike välja mötlema :) Vaatamata mu pikale vingupostitusele oli siiski tegemist väga hea filmiga ja vaadake ka kui võimalust tekib.

Noort pensionäri olete näinud? Teate seda kohta, kus noor pensionär ja emalendur pillid välja vötavad ja mängima hakkavad? Vot seal ongi tolle Luikede järve põhiteema (Theme on ju teema? Inglise keeles öeldakse filmimuusika kohta theme, mis see eesti keelne vaste on?) – see on nii meeldejääv muusika, aga mönevörra segas, kui Natalie Portmani vaadates Ervin Abeli natuke närviline nägu silme ette tuli. Ilmselt on viga minu peas :)

20. aprill – Rahvusooper Estonia, Luikede järv. On pöhjust seada sammud teatrisse, pilet põhimõtteliselt juba ostetud.