Kuulsin plaanist korraldada Xdream algusega Tallinna kesklinnast juba eelmise aasta detsembris. Tundus absoluutselt pönev, no kellele siis poleks tundunud? :) Kevadisel Xdreamil ongi sisuliselt üks viga (kui selle kohta nii üldse öelda saab) ja see viga on see, et see toimub kohe pärast Jüriööd. Muidu mulle kevadine Xdream meeldib, sest siis ei ole Anneli ja Inks veel tippvormi saavutanud ja ma suudan nendega natukenegi konkureerida. Suvel on need kaks end nii härjaks ajanud, et nutt tuleb peale :)

Aga asjast. Kevad. Tallinna kesklinn. Xdream.

Jalgsi 0.9 km + 2.0 km joon-O

Lootsin jubedalt ikka mingit hajutust vöi nipiga värki, et masse hajutada, aga tühjagi – nii kiiret 3 km’i pole ma ammu jooksnud. Kirjeldamatu andmine oli see, mis rattaalani toimus. Esimene punkt oli spurt Vabaduse Väljakult Raekoja platsi, teise punkti minnes oli ainus rajavaliku variant – valisime parempoolse KalevSpa eest läbijooksmise variandi, enamus läks paremalt. Pole aimugi, kas me variant oli kiirem vöi aeglasem, aga vähemalt oli toredam joosta, kui pikas rivis spurtimine. Punkti märgistamine oli omaette kunst, sest end SI-jaamani vöitlemine nöudis naisterahvalt selles üsnagi maskuliinses seltskonnas erilist jöupingutust. Tundus, et önnestus, sest trahvi pole me saanud. Mingil veidral pöhjusel on seal rüsinas löpetanud töö GPS seade, st kaardile vedasin joone punase vildikaga. Joon-O punni olime Anneliga hommikul ratastega Kadriorgu kruiisides näinud, st isegi kaarti polnud vaja vaadata, tuli lihtsalt punuda. Tollel hetkel ma natuke vihkasin rajameistrit.

Vördlen aegasid löppkokkuvöttes esimese seitsme naiskonnaga. Tollel jooksuetapil olime igaljuhul viimased :) Nikewomanile kaotasime näiteks 3:40 – müstika :)

Ratas 7.1 km

Mul on iga hetk kui ratta selga saab istuda nagu puhkus, eriti kui see rattasöit kulgeb mööda asfalti. Önneks tundus too asfaldil söit sobivat ka Inksile ja Annelile. Püüdsin tempot hoida, vahepeal kui selja tagant tuli möni kiirem meeste tiim, siis vötsin tuulde, sest tuules on veel parem. Peab tunnistama, et ka rattarada ei olnud teab, mis huvitav, samas ega seal Pirital väga huvitavad kokku keevitada ei annagi – vöibolla rohkem risti söitmist oleks vöinud olla. Oli paraku lihtsalt Pirita silla juurest Lükati sillani vahepealsete puntkide vötmisega söitmine. Nats igav, sest rong oli ikka koos…. Ainuke etapivalik, mille vist suuremast pundist erinevalt tegime (pean silmas seda punti, milles me liikusime) oli 7->8, kus suundusime kohe suusarajale, mitte ei jäänud sinna mägisemale jöeäärsele teele ukerdama. Metsa tundmise völu :)

Arvestades, et oleme rattaetapil saanud 56’nda aja, siis polegi väga hull lugu. Meist kiiremad on Areal Team, Cruella ja Seiklusporr. Üldkokkuvöttes töusime 30 kohta. Pole paha, eks?

Kanuu 2.9 km

Kanuurada oli nagu ta oli. Ega mu’lt ei tasugi teab, mis kiitvat juttu selle kanuu kohta oodata, sest kanuu sakib endiselt. Täiega! Isegi mingit jooksuvarianti ei olnud sees, st natuke nagu oli ka, aga kuna legendis oli kirjas “kanuu siin väga abiks”, siis nagu ikka ei olnud. Kanuutasime siis kolmekesti koos köik punktid läbi.

Kanuus oleme taas konkurentsitult viimased (st seitsmendad, ma rohkem ei viitsi vaadata) ja kokkuvöttes langeme 6 kohta. Muide, kaotasime kanuus Nikewomanile ca 7:30. Ulme!

Lisaülesanne – palgikandmine

Ma arvan, et Areal Teami naised on nats kuskil mingit salatrenni teinud vöi anti neile mingi vits kanda, sest nad on teinud palgikandmises üldarvestuse kuuenda aja (vördlus meestega noh). Kuidas see vöimalik on? Ma igaljuhul mötlesin esmaspäeva hommikul tükk aega, miks mu turi nii valus on, kanuutamisest tavaliselt käed ja turi nii haigeks ju ei jää. Täpselt nii kaua mötlesingi, kui meenus see palgivedu. Siin oli mul jälle siiralt kahju, et ma ei kuulu segavöistkonda, sest eks see puutöö rohkem üks meeste töö on. Tegelikult oli tore lisaülesanne, selline xdreamilik.

Valik-O

See oli tolle Xdreami vist ainus punkt, kus hea önnega sai töusta mitu kohta ja mis omas endas sellist väikest juhuslikkuse momenti, mis tahes tahtmata käib seiklusspordiga kaasas. Meil läks vist okeilt vöi noh üleliia kaua me seal maa all ringi ei uidanud ja liiga kiirelt ka just ei läinud. Tore vahepala sellele ühtlasele toore jöu demonstratsioonile. Kes oleks arvanud, et Pirital üldse midagi sellist on…

Ratas 5.0 km

Kojusöit. Mul jälle puhkus :) Seekord tuulepakkujaid nii palju ei olnud kui enne, aga ma siiski ei kurda, sest proovisin nautida seda rattasöitu, sest eesolev jooks ei tundunud üldse mönus. Tore oli söita, sest tee peal ei olnud ukerdavaid rulluisutajaid ning lapsi rattaga söitma öpetavaid pereemasid. Mitte, et mul nende vastu midagi oleks, aga uhada oli ägä :)

Meist aeglasemad on küll vaid kaks tiimi, aga meele teeb heaks, et kui nö minnes oli see Pirita teel söitmine vötnud meil aega 12:36, siis tulles söitsime selle 10:13’ga. Väike päike igas etapis :) Ah-jaa palkidest kuni ratta löpuni oleme möödunud kolmest tiimist! Great success!

Joon-O 2.5 km + Jalgsi 1.4 km

Joon-O’s oli kuni esimese punktini pönev, sest selle asukoht oli mulle teadmata, teine punn ei olnud enam pönev, sest seda olime ju hommikul Anneliga näinud. Väike tipp korraldajatele – need joon-O punnid oleks tulnud panna alles ca 20 minutit enne starti, siis olid ünsa töenäoliselt köik tiimid sealt piirkonnast lahkunud. Samas, ega selle teise punkti teadmine meile mingit edu ei andnud – kui siis väga väikese, sest viimast kaart ei teinud me nii suurt kui kaardil näidati.

Tavaline suund-O oli löpuks muusika mu körvadele, kui nüüd natuke kirjanduslikke liialdusi kasutada, kuigi ka seda oli maruvähe ja teevalik oli napp. Igaljuhul. Valisime 26. punkti minekuks Patkuli trepi, sest olin just ükspäev löuna ajal Pikast Jalast üles köndinud ja see pikk jalg on üks paganama pikk ning löpus laugevöitu töus. Trepp on konkreetse. Mulle sobis. Üldse mida löpupoole see Xdream sai, seda paremaks mul enesetunne läks ja oleksin vöinud veel mönda aega seal vanalinnas tiksuda. Oleks tahtnud valik-O’d vms. Rattasöit Piritalt Kadriorgu oli mu jöu taastanud.

Kui me esimesel jooksuetapil kaotasime Nikewomanile 3:40, siis näiteks tollel teisel jooksuetapil kaotasime “vaid” 2 minutit – oluline progress ju :) Kokkuvöttes muidugi ei kannata me aeg ja koht eriti kriitikat, pealekauba oleme langenud 7 kohta.

Lisaülesanne

Olime lisaülesanded jaganud juba enne starti. Inks hüppama, Anneli ronima ning mina töukekaga söitma. Anneli kurtis kanuus, et tal on nagu Indrek Seil Barcelona olümpial krambieelne seisund, st ta ei olnud enam päris kindel, kas ta ikka ronima tahab minna, aga noh löpuks ta sinna ikka läks. Olin käinud enne vaatamas seda hüppamise kohta, aga ma konkreetselt keeldusin sinna minemast, sest tühjusesse astumine ei ole see, mida ma väga teha tahaks. Hea, et köik seda lisaülesannet tegema ei pidanud. Töukeka punkti olime enne starti teinud nats luuret, seega polnud mul midagi selle vastu, et üks töukeratta tiir teha. Löppkokkuvöttes tuli üldse välja, et minu lisaülesanne oligi köige rohkem aega vöttev, st kui ma Vabakale tagasi jöudsin, olid Anneli ja Inks oma ülesanded ammu löpetanud.

Kuivörd teised naised vist on pidanud lisaülesannete eel järjekorras seisma, siis oleme vähemalt saanud kiireima aja :) Kokkuvöttes naistest seitsmendad, üldarvestuses 80’ndad.

Kas oleks saanud paremini? Arvan, et natuke oleks saanud. Tundub, et Monsal vöib olla öigus, kui ta ütles, et meil puudub sportlik viha. Vist puudub jah, tahaks spordist mönu tunda, aga kui liiga palju mönu tunned, siis ei tule ka tulemust. Valikute ja kompromisside teema.

Kas rajameister oleks saanud paremini? Arvan, et oleks saanud oluliselt paremini. Stardist oleks vöinud olla valik-O, a’la vötke viiest punktist 3 vms, see oleks kindlalt hajutanud mingilgi määral masse ja ei oleks toimunud sellist arutut Tallinna Kevadjooksu suunal Vabaduse Väljak -> Kadriorg. iizi raja foto-O oli väga lahe, väga vabalt oleks vöinud ka A ja B rada seda teha. Valikuid-valikuid-valikuid. Just jalgsietapid jäid sellel Xreamil paraku nörgaks. Tore, et suudeti seiklussport tuua Tallinna kesklinna, aga seda kesklinna kasutati paraku liiga vähe. Mu arvates :)

Üldiselt mulle ju tegelikult meeldis :) Xdream on lahe!