Veteranklasside daamid söitsid eile ühises autos Keava mägedesse suunistama. Päeval ei olnud ma veel otsustanud, kas tirin N21B klassis vöi vötan üle kilomeetri pikema D35 raja. Jutt autos oli konkreetne – tuleb joosta pikemat, et tekkiks pisike vöistlus- ja vördlusmoment.

Teel autost starti tuli ma-ei-mäleta-kellel idee, et peaks mingi punktivahe ikka tösisemat sorti tirimise tegema, st tuleb sölmida kihlvedu. Möeldud-tehtud! Kaarti ja rada veel nägemata sai otsustatud, et see, kes jookseb köige aeglasemalt etapi 5-6 peab Jukola autoparklast telkimisalasse tassima kohvri ölut (ostetakse ikka önneks mitmepeale). Heidi kahetses kihlvedu kohe pärast selle sölmimist, aga olgu väikse eelinfona öeldud, et minu ja Anneli väike varjatud sisemine rööm oli ilmselgelt ennatlik. Ah-jaa, et miks kohver ölut? Me läheme Jukolale juba reede öhtul ja küllap see kohver kahe öhtu ja mitme naise peale ära kulub :)

Lasin Anneli 2:19 enne mind minema, et siis asuda teda taga ajama. Lootuseks see jäigi, aga etapiaegasid annab vörrelda küll.

S-1: Lihtne minek, kuigi hetkeks takerdusin vössi, mis seal Keave mägeds ikka eriti ägedalt vohas. Vöit Anneli ees 13 sekki, Heidi ees 3 sekki.
1-2: Sel hetkel kui ma end tolmusest karjäärinölvast alla libistasin ja Heidit kohtasin, avastasin, et oleks saanud ju ka ilma tolmus püherdamiseta – ehk et mööda lagedat otse punkti poole lipata. Samas kui vaadata vaheaegasid, siis äkki olli ikkagi mööda teed kiirem vöi noh vähemalt Anneliga vördluses (-0:12), Heidiga paraku mitte (+0:02)
2-3: Lühike mööda risu jooksmise etapp, ilmselgelt sissejuhatus järgmisel etapile. Anneliga +0:02, Heidiga -0:10.
3-4: Mu järgmise etapi saab kokku vötta koondnimetusega epic fail, kuigi metsas suutsin ma oma tegutsemisele isegi mingeid loogilisi pöhjuseid leida. Köige pöhilisemad olid muidugi need laiad ja pöhjatud kraavid, kuhu ma kuidagi ära uppuda ei tahtnud. Igaljuhul – halbade otsuste etapp. Anneliga +1:48 (väga haige vahe), Heidiga +0:39.
4-5: Muidu polnud hullu midagi, aga kuidagi vasakule kaldusin ja noh seetöttu sain rohkem vössi rammida. Sellel kevadel nii tavaline. Anneliga +1:01 (ilmselgelt liiga palju), Heidiga +0.11.
5-6: Päevaku tähtsaim etapp, see kihlveo-etapp. Panin kohe ajama, omaarvates nagu väga ei lonkinud ka vöi noh kui, ssiis väga natukene. Paraku aga kaldusin liiga paremale ja eks sealt need kaotussekundid tulidki. Nöme! Muide Anneli, me jooksime raja läbinutest selle etapi köige kiiremini, väike rööm ikka, eks? :) Anneliga sama aeg (hea seegi), Heidiga -0:13.
6-7: Kuuendast väljaminek oli OK, aga pärast seda kui olin läbi metsa teise tee peale jöudnud, oleks pidanud kohe lohku keerama, aga ilmselgelt ei ole kaardilugemine mu tugevaim külg, sest viskain pilgu korra kaardile ja vaatasin, et punkt on mäe otsas lohus – oli ta jaaaa. Mis köige halvem, punkti jöudes nägin Heidi rahulikul sammul punkti tulemas. See ei teinud mu meelt üldse heaks, pigem otse vastupidi. Anneliga +1:12, Heidiga +0:24. Nii lühikesel etapil selliseid kaotussekundid?!?!?
7-8: Olin Heidi nägemisest nii erutatud, et jooksin hirmuga kohe parima etapiaja. Anneliga -0:19, Heidiga -0:30.
8-9: Puhkus-etapp. Anneliga +0:10, Heidiga -0:22.
9-10: Pikk etapp, kus valikukoht tekkis keset etappi – kas minna mööda sihti vöi siis mööda teed. Valisin sihi, sai vist vale valik. Alles praegu märkasin, et teed mööda minnes oleks ilmselt tunduvalt mugavamalt mäkke saanud, kui mina seda tegin. Anneli, kuidas sa sinna läksid – sihti vöi teed mööda? Anneliga +0:32, Heidiga -0:14.
10-11: Tore jooksuetapp kuni vöpsikuni, kus pidi juba tuttavaks saanud roni-rooma-murra puid mängu mängima. Heidi on nii mulle kui Annelile sel etapil ära teinud. Heidi uus tulemine? :) Anneliga 0:30, Heidiga 0:39.
11-12: Valik oli, kas minna vasakult mööda selge taimkattepiiri vöi siis paremalt teed mööda. Kuivörd roni-rooma-murra liikumisviisist oli mul juba kopp ees, siis suundusin teele. Tundub, et sai öige valik. Anneliga -0:05, Heidi polegi seda punkti vötnud? Mis tegid seal? :)
12-13
: Nüüd haakis mulle sappa üks valge T-särgi ja Adidase dressipükstega tütarlaps, st ma tahtsin ta’st lahti saada ja pidin taas end kiirelt liigutama. Nagu tolle 7-8 etapi puhulgi, olin nii erutatud, et jooksin kiireima etapiaja. Mul on neid erutajaid vist rohkem vaja, Inks näiteks ei tööta, sest Tallinna MV Inksi metsas kohtamine ei pannud mind teps mitte kiiremini jooksma. Anneliga -0:41.
13-14: Paraku ei olnud see tüdruk mingi pehmo ja ta püsis mul endisel sabas, st pidin end ikka veel kiiremalt liigutama. Anneliga -0:05, Heidiga -0:52.
14-15: Sellel etapil tegin ühe hästi tobeda otsuse just seepärast, et näha kui minu järgi see Adi dressikates tütarlaps tuli. Tuli ikka küll. Nimelt ronisin pärast seda kui olin tee peale välja jöudnud pöhimötteliselt kohe järsakust üles, et näha, kas tütarlaps Adis tuleb mulle järgi vöi läheb ringi mööda teed (mis oleks nats mugava, olnud) – mötles hetke, aga tuli mulle järgi. Lollakas! Vaatamata tollele tobedale järsakust ülesronimisele olen Annelit viie sekiga vöitnud :)
15-16: Olin juba kuskil raja esimeses pooles vaadanud seda etappi ja otsustanud, et jooksen ringi mööda teed, aga punktist välja minnes hakkasin endas kahtlema ja mötlesin, et ma päris otse ei lähe, aga proovin väikse löike teha. Viga! Oleks pidanud kohe teele minema, sest minu “löige” löppes sellega, et ühel hetkel märkasin läbi pöösaste, et ragistan vössis ca 10 meetri kaugusel teest. Vösajooks on ikka vörratu. Pärast teele suundumist oli see etapp isegi täitsa tore, paraku maksis see tore vösajooks mulle umbes minuti, Annelile kaotasin vähemalt 1:17.
16-17: See oli tore etapp just seepärast, et sinna veekogude vahele oli pandud oma 3-4 punkti, pidi hoolega jälgima, et valele poole tiiki ei jookseks. Lageorienteerumine noh. Annelile kaotasin 6 sekiga.
17-18: Etapi ehmatus läks sellesse, et nägin viimasest punktist finišisse Heidit tulemas – ah, mismöttes, mismoodi? Önneks andis viipekeelne väljand “köri-läbi-löikama” selge vihje, et reeglitepäraselt ta mu’st möödunud ei olnud. Huh, hea seegi. Anneliga +0:04 (sekund vöi kaks kulus puhkusele enne viimase punkti vötmist, sest plaanisin finišispurti)
18-F: Spurt, oma klassi kiireim :) Anneli tuli 8 sekki aeglasemalt!

Meel oli hea täpselt selle ajani, kui vördlesime etapi 5-6 aegasid. Natuke parandab haava see, et saime Anneliga sekundi pealt sama aja – vähemalt ei pea üksi seda kohvrit tassima.

Anneli, mul tuli idee – kuivörd Heidi katkestas, siis kas me ei vöiks kihlvedu tühistada? Vöi noh protesti vöiks ikka esitada :)

Päevakud on toredad :)

Tulemused