Eilsest üritusest rääkides ei teagi millest alustada, sest Orioni-tegema on saanud uued möötmed. Ei tahaks sellele panna nime Kooperaatorit-tegema, sest see, mis eile enne starti toimus oli pehmelt öeldes ebaterve huumor. Kasutades ühe oma kogenuma klubikaaslase tarka lauset, siis “võistluse formaat võib selguda alles stardis või lausa rajal. Kui iksdriimil on tihti abimeheks excel, siis eelpool mainitud klubidel populaarne mäng nimega “bingo”. Kohale ajab eelkõige võistlusmaastik, ilma selleta oleks kohal vaid tõelised o-fännid“.

Ma ei tea millest alustada, aga ma proovin alustada algusest.

* Kui Urmas umbes 25 minutit enne starti vöistluskeskusesse jöudis, siis oli üles pandud nöör viimasest punktist finišisse ning  ka stardiala oli nööriga piiratud. Viimase punkti ja finiši nöör saab vägagi vabalt olla see element, mida tehakse siis, kui esimene vahetus on metsa lastud. Nö mandaadiga, st vöistkondade jooksujärjekorra registreerimine/kontrollimine ning rinnanumbrite väljastamisega ei tegelenud tol hetkel veel keegi. Vöistluskaartidest rääkimata. Juhendi järgi pidi mandaat olema kell 17:30 kohapeal.

* Kui me Anneliga ca 17:45 läbi vihma vöistluskeskusesse jöudsime, siis polnud numbrite laialijagamisega ikka veel keegi tegelema hakanud. Kaartidega endiselt veel tegeleti ja mitte selles möttes ei tegeletud, et neid asetati stardialasse vöimidagi – korraldajate omavahelise vestluse ning höigete järgi oli aru saada, et pigem oli möni kaart puudu, mönel vale rada ja muu selline jama.

* 17:52 (8 minutit enne starti) küsis keegi vaiksel häälel, et “Kas numbrid ka on?”, selle peale vastas peakorraldaja, et “On jah, mul on need siin kotis”. Oh, töesti vöi? Möne aja pärast asuti siis numbreid jagama, see vöttis aega selgelt üleliia palju.

* umbes kell 18:12 lasti esimene  vahetus löpuks stardialasse, aga sellega ei olnud äpardused veel löppenud. Köigepealt nöuti raudselt, et köik peavad olema numbrite järjekorras – info möttes, et tavaliselt pannakse naised viimasesse ritta, et meestele mitte jalgu jääda, aga kuivörd korraldajad nöudsid ja köigil oli juba suur soov metsa saada, siis allusime korraldustele. Köigepealt oli puudu kaart ühel N12 klassi tüdrukul, siis höikas üks SRD noorhärra, et ta tahaks ikka M21 klassi, mitte M18 joosta – kaart nimelt oli talle nooremate oma antud. Sellepeale kontrollisid köik, kas neil ikka on öige kaart. Mispeale omakorda avastasid kaks vanemat härrat oma kaarte vörreldes, et ühel neist on rada ca 4 km’i ja teisel 2.9 – jälle segadus. Arvestades, et jooksuriided ei ole mingid soojad riided, siis puges külm juba korralikult naha vahele. “Ainult” 32 minutit õigest ajast hiljem sai esimene vahetus löpuks metsa – arvestades, et enamus oli vähemalt 15 minutit enne starti kohal, siis 45-minutit külmas vihmas ootamine ei ole vist ikkagi öige ettevalmistus ühisstardiks.

* pärast jooksu SI-pulka mahalugemisjaama toppides tuli printerist välja vaid üks suur küsimärkide jada. Üks Švedidest, kes seal selle arvutiga jamas, ütles mulle vaid, et ahah – jäta see siia. Jätsingi. Suundusin riideid vahetama. Hiljem vöistluskeskusse tagasi tulles selgus, et nende tulemustega oli mingi jama. Ma isegi ei taha teada mis. Igaljuhul kui läksin küsima, et kas ma ikka sain tulemuse kirja, siis ütles too Šved mulle, et “Ei, tuleb uuesti maha lugeda”. Auto oli 750 meetri kaugusel, ma töesti ei viitsinud sinna (ja tagasi) minna. Andsin seda ka möista. Härra mötles korra ja löi käega, pani mulle lihtsalt OK, seega mul ei olegi tulemustes vahaegasid kirja, aga eestlase ausöna, ma  läbisin köik oma punktid – kontrollisin piinliku täpsusega.

* sarnaselt Orionilegi anti naiste vöitjatele meened kätte nii, et neid karbist välja ei vöetudki. Meeste autasustamise ajaks aitas Urmas oma toimekate kätega korraldajaid ja vöttis klaasmeened karbist välja. Kohe ilusam :)

* mina rajapikkuse üle ei kurda, sest minu rada oli lubatust mönevörra lühemgi, aga näiteks M40 meeste 2-vahetusele lubati juhendiga 4 km’st rada, tegelikult aga pidid nad läbima 6 km’se raja. 2 km’i ei ole 200 meetrit, mis on veel möistetav nihe – 2 km’i on vähemalt 15-20 minutit pikem jooksuots. Vaatasin huvipoolest ka teisi klasse – M16/18 klassi 2-vahetusele lubati  rada pikkusega 4.02-4.09, tegelikult oli 5.4-5.9 (st +1.4 km). M21 2-vahetus: lubati 5.99-6.09, oli 7.5-7.6 (+1.5 km). MN50/55 3-vahetus: lubati 3.6-3.7, oli 4.0-4.1. N21 sai esimene vahetus 400 meetrit lühema raja. Rajameister oli lihtsalt kergema vastupanu teed läinud ning teinud köigile kolmele vahetusele sama raja, kahe hajutusega. Milleks see juhend, siis üldse koostati?

* juhendist veel nii palju, et oleks vöinud panna stardiaja “peale tööpäeva löppu”, siis oleks enam-vähem öige olnud :)

Tundub, et peamine tegematus on ühe mehe teema, peakorraldaja on mönevörra tanki lükatud, aga pole midagi teha – törvatilk meepotis teeb kogu poti mittesöödavaks.

Lõpetuseks kasutan veelkord tolle kogenume klubikaaslase sönu “Tunnustama peab klubi viitsimist üldse midagi korraldada. Selles suhtes on nad visad nagu kevadised kärbsed. Respect. Tõsi on muidugi ka see, et aasta ei ole enam 1950, kus kvaliteet ei omanud mingit tähendust ning pidid olema õnnelik, kui üldse midagi toimus.” Vabandan, aga minu respect sai otsa – OK Kooperaatori poolt korraldatavatel vöistlustel mind töenäoliselt enam ei kohta, sest töesti, milleks?

Ah-jaa rada :) Olgugi, et mu endal oli sigaraske ja mulle see kadarbikus jooksmine ei meeldi üksraas, oli maastik äge. Vaatepunkt oli äge, eriti see, et sealt nägi raja teist poolt päris mönusalt nagu peopesa peal. Lagedal orienteerumine on ikka mönus loterii, nii möndagi punkti tuli lihtsalt otsa komistada, sest augupöhjas olev tähis just väga kaugele kätte ei paista. Ma tean küll, et seda GPS jälge peab natukene ise väänama, aga möni asi on kohe korrektselt paigas, näiteks teesuund jms. Kes on seda QuickRoute näppinud, see teab millest räägin. Näppisin, mis ma näppisin seda GPS jälge, aga mu GPS näitab nagu oleks 11. punn vales kohas olnud. Margus, kuidas sul on? Mul meenub, et sellesse 11’ndale punktile ma lihtsalt komistasin otsa. Kukkusin mingisse kraavi, töstsin pea üles ja oligi punkt. Ma ei oodanud teda sealt, aga kuivörd number sobis, siis vötsin ära ja liikusin edasi.

Järgmiseks teate-O’ks on Jukola, vähemalt pole ilmselt pöhjust stardi edasilükkamist oodata :)