Köik, mis ma tahan laulupeo kohta öelda, olen ma tegelikult juba nii korduvalt öelnud, et mul polegi suurt enam midagi lisada. Laulupidu on lihtsalt nii ilus (söna otseses möttes), et vahel vöib kohe nö lambist nutt peale tulla. Möelge ise – ca 30 000 noort laulab ja ca 70 000 inimest on seda röömu kuulama tulnud – kirjeldamatult ilus lihtsalt. Ma ei usu, et kuskil mujal maailmas midagi sellist on.

Just nendel hetketel on mul nii uhke tunne olla eestlane, eriti see eestlane, kes on tulnud lauluväljakule. Minu inimesed, nagu ütleb selle kohta Chalice.

Ma päris hästi ei jaga seda vaimustust, mis tolle “Mis maa see on” laulu ümber tekkinud on, sest kas noorte laulupeol peab ikka NII depressiivsete sönadega lugu olema nö nimilooks? Mu meelest mitte. See on umbes nagu Maleva filmis, kus filmi löpus vöeti söjavangid ja siis ühtlasi arutleti, et mida nende vangudega nüüd peale hakata. Keegi pakkus välja, et “Paneme nad tööle”, selle peale vastas suurem osa, et “Ei, teeme tööd ikka ise, las nemad puhkavad – vot SEE on karistus”. Vahe tolle “Mis maa see on” ja “Maleva” filmi vahel on selles, et Maleva filmiga prooviti just ironiseerida eestlaste rasket orjapölve jms, tolle Sisaski-Volkonski lauluga, aga kuidagi nagu natukene ülistatakse (see on vale söna siia, aga paremat hetkel ei meenu) meie rasket ajalugu. Noorte laulupeol vöiks palju ilusamatest asjadest laulda kui meie raskest orjapölvest ja soisest maast. Kuigi tunnistan, et tolle “Mis maa see on” laulu viis on väga ilus.

Respekt noorte tegijate vastu, aga mu meelest oli 2007 laulupidu ägedam, eriti repertuaari osas.

Aga nüüd olen ma taas läinud liiga kriitiliseks, see polnud mul üldse plaanis. Laulupidu on tore, jään pikisilmi ootama järgmist.

Ah-jaa – tegin rongkäigust pilti ka. Erinevad variatsioonid rahvariidemustriga on absoluutselt fantastilised. Kui ma kannaks kleite, siis ma kannaks just selliseid kleite, nagu seal rongkäigus näha oli. ETV pealt oli peoeelsel nädalal saade “Peole” ja seal ühes saates ütles üks poiss, et köige ilusam naine on Eesti rahvariietes naine – ta ei eksinud ja noh loomulikult käib see ka meeste kohta :)

Ma olen ikka peast nii eestlane :)

     

     

Mu Flickri album. Kui tahate näha, aga töeliselt vahetuid ja imeilusaid pilte tantsu- ja laulupeost, siis vaadake Mait Jüriado fotosid. Ma tahan ka niimoodi osata pilti teha :)