Pühapäeval söideti Tallinnas Pirita-Kose ringrajal kaheksandat korda Lauri Ausi mälestuseks ratast – 20 korda 5,8 kilomeetrist ringi. Teadagi oli just löpule jöudmas Tour de France ja minusugune spordifoto fänn oli ju vaadanud ilmselgelt liiga palju vastava sisuga ineternetilehekülgi. Otsustasin siis ise ka proovida :) ja ühtlasi tegelesin oma ammuunustatud poolhobiga. Kohale jöudsin ilmselgelt liiga hilja, et piisavalt palju katsetada. Vöistluse löpuni oli jäänud umbes 4-5 ringi. Samas on hea, et tegemist 0li vöistlusega, kus söideti ringe, sest näiteks Tour de Francel (vöi Tallinn-Tartu GP’l) oma esimesi katsetusi teha oleks palju ebaönnestunum variant – seda ikka sel pöhjusel, et ringidega söidul mööduvad ratturid su’st korduvalt, ühel pikal trassil peetaval söidul, aga mööduvad nad hetkega ja katsetusteks just palju aega ei jää.

Tahtsin teha pilti, mis on tehtud nö alt, ehk et vöimalikult maa lähedalt. Mis neist jalgratturitest otse näkku ikka pildistada. Ronisin siis vöistlustrassile vöimalikult lähedale (ehk, et istusin ringraja teepervele), panin fotoka maha ja hakkasin proovima. Tagajärjeks on möni OK pilt, enamuse ajast olen teravustanud asfalti ning jalgratturid on ühed suured udukogud vöi, siis olen tulistama hakanud nii varakult, et pildil ongi pmst asfalt, kaugel eemal paistab ka mingi jalgratturi moodi täpp. Pilte läbi vaadates jääb silma, et nii mönigi jalgrattur on vaadanud otse kaamerasse. Poleks arvanudki, et neil on söidu ajal aega jälgida teepervel kükitavat harrastusfotograafi. Samas ma olin tõesti nii lähedal söitjatele, et raske oleks olnud mind märkamata jätta.

158’st pildist kannatab enam-vähem kriitikat 6 pilti, aga needki on valgusaastate kaugusel sellest, mida ma vaimusilmas ette kujutasin saavat. Oleks vöinud enne vähe kehvemaid pilte vaadata, siis oleks enda omad ehk paremad tundunud :)

Suvi ja väljas toimuvad spordiüritused on lahedad, sest suvel on valgust küllaga ja pole sellist peavalu, kui siseruumides pildistades. Nendes siseruumides pildistamistega jään ma igaljuhul ja alati hätta, seal tuleb heal juhul 1-2 pilti välja ning needki siis kui ma ise neile mingi kiiksu juurde mötlen :)