Aegajalt suudab möni Eesti nö prominent öelda nii kuldse lausepärli, et see tuleb üles märkida. Eelmise nädala pluss läheb Sven Miksrile ja miinus Juhan Partsile.

Panen miinuse enne, sest siis saab postituse löpetada positiivses meeleolus :)

Kolmapäeva hommikul oli raadiouudistes uudislöik selle kohta, et “Käivitub ülikiire lairiba internet“. Pean tunnistama, et ma olen võhik ja mul pole aimugi, kas tegemist on eriti ägeda projektiga või ei. Kindlasti teab selle koha üht-koma-teist mu väikevend. Uudislöigu tutvustav tekst ütleb igaljuhul nii “Valminud on üle-Eestilise lairiba-interneti projekti esimene etapp, mille käigus on paigaldatud pooltuhat kilomeetrit valgusoptilist kaablit. Projekti eesmärk on katta ülikiire interneti-taristuga kogu Eesti alad, et sideoperaatoritel oleks lihtsam internetiteenust pakkuda ka haja-asustusega maapiirkondades, kus seni kvaliteetne netiühendus puudub“. Kindlasti on tore, kui maal elavad kaasmaalased ka kiire interneti võlusid tunda saavad, ma ei kahtlegi selles. Kahtlen, aga natuke Partsu Juhani maailma adumises…

Partsi sönul on nimelt projekt EstWin üks tähtsamaid osi riigi regionaalpoliitikas. See ei ole veel köik! Ma tsiteerin: “Täna, et Eesti inimene saaks elada väikestes külades, hajaasutustega paikades, asulates, siis ei ole enam niivõrd oluline isegi võibolla paljud muud klassikalised teenused, vaid tegelikult normaalne interneti sideühendust. See loob võimaluse täpselt samasuguseks elamiseks, nagu linnades ja loomulikult ka tööks. Kui me täna käime maal ringi, siis noh mina, vähhemalt mulle kui majandusministrile, noh esimene probleem on tegelikult internetiühendus. Internetiühenduse kvaliteet ja kiirus. Siis tulevad ütleme need klassikalised teemad, et ühistransport võiks olla parem, teed võiks olla paremad ja noh postiteenus, mis on selline vana kirjasaatmine. Ka seda on ikkagi vaja.

Juhan, millal viimati ühistranspordiga tööle tulid vöi maale sugulastele külla söitsid? Kas tead kui tihedalt buss väiksematesse Eesti asumitesse söidab? Kas tead, kuidas inimene päälinnast koju saab? Millal viimati isikliku masinaga lagunenud maanteedel söitsid? Isegi internet ei tea neid vastuseid…

Nii palju siis tolles Partsu Juhanist. Hoopis veidram lugu oli Mart Laariga, kes lubas inimesi maha lasma hakata. Üsna iseenesestmöistetavalt kommenteerisid seda erakonnakaaslased piinlikku olukorda viisaka möistujutuga, hoopis lahedama lause sepistas ühes AK uudislöigus kokku Sven Mikser “Mart Laariga Eesti poliitikas on varemgi juhtunud seda, et ta ise saab teada, mida ta mötleb, siis kui ta on kuulnud, mida ta ütleb.” Poleks saanud paremini öelda.

Pean nüüd muidugi tänama Juhan Partsu interneti eest, sest internetis olid need uudislöigud kaunilt saadaval ja ma vähemalt ei eksinud oma tsitaatides :)