Tähelepanelik televiisorivaataja nägi kindlasti Sloveenia-Eesti mängu ajal mind telekast :) Jah, ma olin seal – ma olen nüüd kuulus!

Arvestades Sloveenia väiksust ning rahvaarvu, on nad spordis ikka uskumatult edukad. Tutvunud natukene sealse spordisüsteemiga, peab mainima, et tulemused erinevatel individuaal- ja vöistkonnaaladel ei olegi mingi üllatus – süsteem toimib ja toodab nö vöitjaid. Vöi noh too viimane jalgpall seda küll väga ilmekalt ei iseloomustanud, aga üldiselt on nad ikka edukamad kui meie, eestlased.

Sloveenia, täpsemalt Ljubljana, jättis mulle tsipa niru mulje. Ljubljana väljastpoolt vanalinna on absoluutselt mannetu – Tallinn on ilusam. Vanalinn on aga paraku nii väike, et selle könnib tunniga läbi ja ongi vaatamisväärsustega köik. Vöi noh tegelikult pean täpsustama – ma väga eeltööd ei teinud ja ma ei teadnud, mida ma otsima peaks, seega uimerdasin niisama sihitult mööda tänavaid ringi. Ajaveetmiseks kölbas küll, aga mingi eriline turistilöks ei tundunud see Ljubljana olevat. Kuigi-kuigi Ljubljana kindlus on küll koht, kuhu soovitan minna, sealt saab hea panoraamvaate kogu Ljubljanale. Kaunis :)

Sloveenia söidu peaeesmärk oli muidugimöista jalgpall. Ja krt see oli jalgpallilahing, mis väärib mäletamist. Selles möttes, et sadakond eestlast ja ca 15 500 sloveenlast – juba see on omaette väärt kogemus. Kui lisada veel sellele Eesti 1:2 vöit, siis oli ikka maruuhke olla eetslane. Önneks on sloveenid söbralik rahvas ja keegi pärast mängu tüli norima ei tulnud. Ühtki mängijat ei oska sellest mängust eraldi esile tuua, sest vöistkond vöitles nagu üks löögirusikas ja mis peamine suudeti vaid minutid pärast seda, kui sloveenid olid viigivärava löönud, tulla välja vastase surve alt ja lüüa ise vöiduvärav. Imeline! Emotsioon, mida on raske kirjeldada ja unustada.

Poleks uneski osanud arvata, et sellele järgneb teisipäeval üks veel raskmeini unustatav mäng. Eesti jalgpall on jälle rambivalgusesse töusnud ja sedakorda önneks positiivses vötmes. Mitte üleliia ammu oli see rambivalgus palju ebameeldivamat tooni.

Sloveenia pildiriba