Rattasöit mulle meeldib, eksju. Samuti meeldib mulle o-sport. Kui need kaks kokku liita saabki kokku ratta-O, iseenesestmöistagi meeldib mulle ka see. Xdreami rattaetapid on mu lemmikud – olgugi, et ma vöistkonnakaaslastel tihtipeale koormaks kaasas olen, naudin ma seda ratta-O osa sellegipoolest.

Paraku aga on sellel ratta-O’l üks väga suur miinus – osalustasu on (vähemalt) kaks korda suurem kui tavalisel o-jooksul. Millest see tuleb? Start on sama pöhimöttega, mis jalgsi-O’l. Punktid on samad. Finišikorraldus on sama. Kohtunikud teevad sama tööd. Arvutiprogramm on sama (on, eks?). Mis see on, mis sunnib korraldajaid panema ratta-O’l osavötutasu vastuvöetamatult körgeks? Ma ei näe mingit pöhjust maksta rattaga orienteerumise eest 10 eurot. Täiesti ajuvaba summa.

Paar näidet:
Enne BikeXdreami toimub Kuusalus Sügis-MTBO – osalustasu 9 eurot. Möödunud nv’l oli Suunto Games – osalustasu 6 eurot.
Tallinna MV ratta-O – osalustasu 10 eurot. Tallinna MV lühirada – 5.5 eurot. Tallinna MV öine – 5.5 eurot.

Kuskil kunagi sedasama küsimust töstatades sain vastuse, et “ratta-O ongi kallim, see on alati nii olnud” vöi “jöudsid ratta osta, jöuad ka kallimat osalustasu maksta”. Esimese väite peale ei oska ma endiselt muud kosta, kui – miks? Teine väide on lihtsalt ajuvaba, aasta ei olenam 1995, kus maastikuratta omamine oli luksus – ratas on tarbeese. Sama hästi vöiks ju jalgsi-O puhul öelda, et “jaksasid endale O-ajalanöud osta, siis jaksa ka osalustasu maksta”, sest O-jalatsid ei ole üldse odav löbu ja kestavad kordades vähem aega kui ratas.

Ehk on midagi, millele ma ei oska tähelepanu pöörata ja ma teen korraldajatele liiga. Oskab keegi sellele tähelepanu pöörata?