Vaatasin just ETV pealt Vabariigi kodanikke – ma olen hämmingus. Kuidas see vöimalik on, mis hetkel valitsevas koalitsioonis toimub? Täpsemalt siis IRL’s, kellele härra peaminister küll näppu vibutab ja vöibolla ka tukast sakutab, aga eeldab, et ministrid on öigel teel? Mina isiklikult loen sellest välja, et tal on suht ükstapuha, sest tema tool ei köigu ja tema erakonda see ei puuduta. WTF? Päriselt, noh.

Eelmisel nädalal ilmus EPL’s arvamusartikkel “Peaministrist hakkab saama ninatark narr“. Viimane löik vöiks mingi häirekella lööma panna. Olukord on muutunud nii kurbkoomiliseks, tolle mehe esinemised on alati puistatud selliste verbaalsete pärlitega, mis panevad unustama teema, millest jutt, sest köik liigub selle ümber kui ägedaid vastuseid ta suudab välja möelda. UFO, vist.

Sealt Vabariigi kodanikest jäi mulle mulje, et stuudiokülalised nagu leppisid sellega, et kui Parts töesti ei teadnud, millele ta alla kirjutab, siis oleks justnagu köik OK. Ei ole noh – minister vastutab tema haldusalas vastuvõetavate õigusaktide ning dokumentide eest. Saan aru, et teemasid, mis tema haldusalasse kuuluvad on nii palju, et ta ei jöuagi köikidesse asjadesse detailidena süveneda, aga ta PEAB vastutuse vötma. Selle vastutuse on ta aktsepteerinud ministriametit vastuvöttes – seega olgu mees ja astugu tagasi. Jah, töenäoliselt on korruptsioonihöngu ka selles ametkonnas / ametnikes, kes neid elamislubade pabereid läbi vaatama peab, aga krt vötaks – minister vastutab. Selle eest talle makstakse.

Signe Kivi astus ju tagasi, kui see Viioli jama välja tuli. Kui ma öigesti mäletan, siis ise astus – umbusaldushääletuseta. Ka Maripuu astus 2009 aastal tagasi, küll alles pärast umbusaldusavalduse läbikukkumist ja pikka punnimist, aga astus tagasi. St Parts ja Vaher astugu tagasi.

Oeh, ma lähen nii närvi selle peale kui nende meie riigikogulaste ja nende käitumise (väljaütlemiste) peale teema läheb. Töesti noh – ma ei kahtlegi, et seal on väga tublisid inimesi, aga suurem osa neist on siiski lihtsad parteisödurid.

Olen absoluutselt nöus Ergma möttega, riigikogulase amet on täiskohaga töö. See palk, mida nad saavad (ja hakkavad j. jaanuarist veel rohkem saama) on Eesti möistes väga körge palk, ma ei näe ühtki pöhjust, miks nad peaks kuskil veel tööd tegema. Lisaks veel need kurikuulsad kuluhüvitised – need on ju täiesti jaburad. Miks peaks Eesti neljakordset keskmist palka saaval “töötajal” kinni  makstama veel autoliising, kütus, sidekulud ning küpsised ja seda köike summa eest, mida väga suur osa Eesti töötavast elanikkonnast kättegi ei saa. Miks? Täiesti arusaamatu. Ma olen üsna veendunud, et riigikogulastel (+valitsusel) puudub ettekujutus mismoodi saavad inimesed hakkama ca 500-600 euroga kuus.

Kes palgaga kursis ei ole, siis väike ülevaade.

Hetkel:
palk – 3134 eurot (miinus maksud)
kuluhüvitis (loe: autoliising/taksoarved, kütus ja telefoniarved) – 940,2 eurot
väljaspool Tallinna (ja Tallinnaga piirnevates omavalitsustes) elavate saadikute eluasemekompensatsioon (üür, kommunaalid ja vahendustasu lepingu sõlmimise eest) – 628,80 eurot
KOKKU: 4703 eurot (73 586 krooni)

Alates 1. jaanuarist 2012:
palk – 3380 eurot / 52 885 krooni
kuluhüvitis – 1014 eurot / 15866 krooni
väljaspool Tallinna elavate saadikute eluasemekompensatsioon – 676 eurot /10 577 krooni
KOKKU: 5070 eurot (79 328 krooni)

Pole paha, eks?

Selle tasutal lugeda uudist, et 10. novembri istung kestis kuus minutit, on nii meeliülendav. See, et nad ise oma palka muuta ei saa on pehmelt öeldes jama, köikvöimalike muude seaduste vöi muudatuste peale vilistatakse, aga see kui endalt midagi ära peaks vötma on kindel EI. Ausalt, minge metsa!

Nii nüüd olen ma end selleks korraks välja elanud, aga pean ikkagi tödema, et mul on kahju – paganama kahju, et olukord on nii nutune. Vöim on rahvast nii kaugele eemaldunud, et see teeb lihtsalt kurvaks.

ps ma olen tahtnud sel palkade teemal kirjutada juba septembrist alates, aga pole viitsind end närvi ajada, see praegune jama lihtsalt pani kirjutama
pps mul on pea iga postituse juures pilt, see postitus ei vääri seda :)