Nagu ma juba oma üle-eelmises postituses mainitud isetegemine meeldima ja tegin eile marineeritud peeti. Retsepti leidsin siit. Tollelt Santa Maria lehelt võib muidki huvitavaid mötteid leida – Santa Maria retseptibukletid.

Retsept näeb küll ette kogu protseduuri alustamis peedi küpsetamisest, aga ma hüppasin sellest kohast üle ja ostsin poest lihtsalt Laheotsa keedetud ja kooritud peeti. Mul ei ole ju aega oodata tunde, millal see peet ükskord pehmeks saab. Vöib küll olla, et seetöttu ei tule mu marinaad nüüd päris hästi välja, aga löppude löpuks on keedetud peet ikka keedetud peet. Milline on ahjupeet (nagu retsept juhendab), ma ei teagi, aga järgi proovida kah ei viitsi. Nagu körvitsateo puhulgi, vöttis peedi tükeldamine suurima aja tööprotsessist. Marinaadi kokkusegamine ning keetmine polnud mingi vaev. Mul on tunne, et mulle tegelikult köömned seal marinaadis ei meeldi, aga ega ma ju muud moodi teada ei saa, kui proovinud ei ole. Ootan paar päeva ja siis vöin teada anda, kas sai ka söödav :)

Eelmisel nädalal tehtud körvits muide on täitsa OK :) Möne jaoks vöibolla natukene liiga lahja, aga mulle meeldib. Panin muidugi ka tunduvalt rohkem vett kui retsept ette nägi. Siinkohal toongi ema lahkel loal retsepti ära.

Marineeritud körvits

Koostis ja maitseained
Körvitsatükid – 1 kg
Vesi (4 kl) – 0.75 l
Suhkur (1.5-2 kl) – 300- 400 g
Nelgitera – 6-8 tk
Veidi kaneelikoort (ma panin ühe terve)
Tükike ingverit – selle jätsin panemata, ma ei ole maailma suurim ingverifänn
Äädikas (30%) – 3 spl

Valmistusviis 
1. Puhasta ja tükelda körvist kuubikuteks vöi kangideks.
2. Tösta kuuma marinaadi sisse körvitsatükikesi ainult üks kiht ja keeda kaanega suletud nöus tasasel tulel, kuni tükid on peaaegu pehmed.
3. Pehmust proovi puutikuga.
4. Körvitsatükid tõsta vahukulbiga purki.
5. Kui kõik tükid on purgis, keeda marinaadi veel möni minut ja vala körvitsatükkidele peale.
6. Sule purk kohe.