Jätkasin 2011. aastal 2010’ndal alustatut, st tegin iga päev (vähemalt) ühe foto – album 365-2011. Püüdsin jäädvustada, midagi mida annaks antud päevaga seostada, aga tavalise rutiini langeva tööinimesena ei ole paraku igas päevas seda erilist, mida kindlasti pildistada. Neil päevadel tegin tihtipeale, kas koduteel mingi juhusliku klöpsu vöi siis tegin öhtul kodus suvalise pildi, et päevapilt ikkagi tehtud saaks. Vörreldes 2010 aastaga suutsin sel aastal ikkagi pildi igal päeval ära teha (eelmisel aastal jäi üks pilt puudu), küll olen kasutanud ühel suvepäeval pildistamiseks telefoni, sest fotoka olin koju unustanud ja see pilt sai fotokast arvutisse umbes kaks kuud hiljem, sest varem lihtsalt polnud vajalikku juhet. Tänapäevases nutitelefonide maailmas on mu telefon muidugi peaaegu, et kiviaegne, aga ei hullu, pildist on täiesti vöimalik aru saada. Asugem asja kallale.

Jaanuar

Aasta algas traditsioonilise jalgpallimatšiga ja paaripäevase visiidiga Soome. Pöhiline tundub muidugi olevat see igapäeva elu häiriv lumi, aga jäädvustasin ka oma viimase krooniostu (ajaloo tarbeks noh) ja esimese pannkoogiteo.

Veebruar

Mäletan, et õues oli pikalt marukülm, kasutasin seda ära ning pildistasin jäätunud jugasid Jägalas ja Keila-Joal. Patsutan endale tunnustavalt ölale, et viitsisin selle külmaga (-14) minna Vabariigi aastapäeva paraadi pildistama. Lisaks olin kolm-neli päeva ka palavikuga siruli maas.

Märts

Veel 30. märtsilgi sadas lund – mu arvates oli see natukene ebaterve, aga töe huvides tuleks märkida, et see oli vist ka viimane kord 2011 talvel (kevadel). Samas lükati Raekoja platsil juba 2. märtsil välikohviku lauad öue – asi seegi, eks. 6.03 täitsin kodanikukohust. Äramärkimist väärib, et traditsioonilstes märtsi löpus toimuvates jalgpalli mängudes vöitis Eesti Urugaid 2:0 ja mängis Serbiaga lumesajusel A Le Coq Arenal 1:1 viiki (selle mängu toimumine oli tükk aega üldse küsimärgi all, sest lumesadu oli nii tihe).

Aprill

Löpuks ometi kevad – 5. aprillil avasin jalgrattahooaja ja ka O-hooaja. Jalgrattahooaeg kujunes meeldivaks, O-hooaeg paraku mitte. Saalihokis saime Sparta naiskonnaga IV koha, sel aastal saab olukord vaid paremaks minna. Meistriks tuli Saku, ise olin Tartu poolt – loodan neile siis sel aastal. Aprilli löpp kiskus sportlikuks – 21.04 algas neljapäevakute hooaeg, 22.04 käisime Soomaal kanuutamas, 23.04 oli Jüriöö, 24.04 kohe otsa Xdreami Tallinna etapp, 28. aprill otsa veel üks päevak ning seejärel Ilves-3, mis oli suht häving. Muide Inks ja Anneli, kui kunagi jälle kevad tuleb, siis see läheb kordamisele, eks? Ah-jaa, peaaegu oleks unustanud – sel faktil ei ole küll mingit seost mu endaga, aga ikkagi – 29. aprillil oli sajandi pulm, see Willi ja Kate oma.

Mai

Jätkasin eriti mönusat rattahooaega (ei, krt ma juba unistan sellest) ja nautisin vähemalt üht ideaalset laupäeva. 12. mail tegime Heidi ja Anneliga legendaarse kihlveo-O – önneks kaotajad oma ülesannet täitma ei pidanud, aga sel aastal teeme uue ja küll siis juba ka täitmiseks läheb. Muide 11. mail tegin 2011 aasta viimase lumepalli, ma ei usu, et seda eriti korrata annab. Maikuus olen jälle visiidi Soome teinud, seekord jalgrattal. Tegin seal ka ühe O-jooksu, vördlus Eesti maastikuga oli nii masendav, et nutt tahtis peale tulla. 25. mail murdsin truudust Eesti jalgpallile ja vaatasin protesti märgiks mängu kodus telekast, Eesti muide kaotas 1:2 Baskimaale. 31. mai kolisin üürikorterist välja.

Juuni

1.06.2011 – öues oli +29. Palun mulle seda kohe ja praegu! Suve nimetus on sport, sellepärast mulle suvi meeldibki. 5. juuni Munamäe Xdream oli  kergem kui olin kartnud, aga kindlasti mitte lihtne. Päevak ja tänavahoki esimene etapp Paides. Ma ei ole küll teab mis O-hunt, aga arvan, et Tallinna MV teate-O’s, mille korraldas OK Kooperaator oli eelmise aasta üks halvemini korraldatud O-vöistlused Eestis, sest see oli lihtsalt prono, mis seal toimus. Jukola oli Jukola, st alati mönus, isiklikult sain sealt kaasa natuke haige pölve. 100 KP-O’ga tundsin, et orineteerumisest hakkas kopp ette saama – päris pikk hooaeg, kas te ei leia? :)

Juuli

Jätkus erakordselt mönus ja soe suvi (ja-jah, ma tahan seda kohe ja praegu!). Puhkus :) Praegu pilte vaadates tuleb suveootus nii peale, et hakka vöi nutma. Juuli oli tore!
* Noorte laulu- ja tantsupidu Maa ja Ilm;
* unustamatud rattaretked Tallinna ümbruses – ridaelamu lugu, Keila-Joa – Tallinn ja Nömme-Maardu-Jöelähtme-Lagedi-Assaku-Järveküla-Raku-Nömme – absoluutselt hindamatu!
* 7. juulil löpetasin O-hooaja tüdimus-O’ga (Xdream ei lähe O-hooaja alla);
* 2010 jöululubaduste täitmine ehk lastega loomaaias;
* Suguvösa kokkutulek ja täiuslik esmaspäev Hiiumaal;
* Külitse;
* tänavahoki Tartus;
* Orissaare Xdream.

Töesti noh – ideaalne juuli :) Puhkamiseks ei olegi vaja alati väljamaale minna.

August

Sundisin end löpuks päiksetöusuks rappa minema ja ma arvan, et olen andnud nüüd käe loodusfotograafiale (inimesi meeldib mulle niikuinii pildistada) – hommikune raba ja ujumine on lihtsalt hin-da-ma-tud! Seda ka teistkordsel käimisel. Nüüd oleks vaid vaja lotovöitu, mille eest fototehnikat osta. Tänavahoki külastas esimest korda Pärnut ja finaaletapp toimus Vabaduse Väljakul (ei salgagi, et olen sellega eriti rahul). Saime kokku jalgpallinaistega, kellega alustasime vuti mängimist ca 15-aastat tagasi – midagi ei ole muutunud, köik on täpselt samad mönusad.

September

Septembriga sai alguse jalgpallibuum Maarjamaal, mis tipnes muidugi novembris Dublinis. 2:1 vöörsil vöit Sloveenia üle on väga köva söna, eriti kui veel keegi ei osanud seda oodata. Kodune 4:1 Pöhja-Iirimaaga oli tulemus, mida ilmselt ei osanud keegi ennustada – palju önne neile, kes selle peale raha panid. Imeline!

Mu enda september algas kaunilt Sloveenias, aga löppes megapalvikuga voodis pikutades. Vahepeale jäid iizi-raja Xdream, kurgitegu, Körvemaa mudamaraton ja vanemate rubiinpulmad – täitsa tip-top september.

Oktoober

Oktoobri nimi on jalgpall – vöit Pöhja-Iirimaa üle Belfastis pani köik rääkima jalgpallist, Sloveenia-Serbia 1:0 peale said lihtsalt sönad otsa, sest köike emotsioone ei ole vöimalik kirjeldada. Xdreamil osalesin fotokaga, liikumisvahendiks Toyota Gorilla – oli uus ja huvitav, ehk kordan seda WinterXdreamil. Rogainile mittejöudmise kompenseerisin Almaga Libahundil matkates.  Üldiselt oli mönusalt kuldne sügis, kui vaid seda kella ei keerataks.

November

Endiselt jätkus veel jalgpallibuum, mida iirlased ja Kassai vaigistada püüdsid, vastavalt siis nelja värava ja loendamatute kaartidega. Konkreetse unistuse nad küll purustasid, kuid jalgpall on tulnud, et jääda. Novembri keskel tegime Almaga kiire iTripi Itaaliasse ja Iirimaale, mis oli väärt iga senti. Raba on sügisel pöhimötteliselt sama ilus, kui ta on seda suvisel päiksetöusul – veendusime selles Kakerdaja rabas kakerdades. Tegin taas lastele jöulukalendri ja tegin elus esimest korda ise körvitsat. Ja viimasena – novembritorm lükkas kuuse pikali. Selline oluline äramärkimisvääriv sündmus. Ah-jaa toimus ka aasta O-sündmus Aasta Ketz.

Detsember

Detsember läks nii kiiresti, et praegu piltegi vaadates paneb imestama, et möni asi juba kuu alguses toimus, sest töesti on tunne, nagu oleks see olnud sisuliselt eile. Müstika. Seetöttu ei kirjutagi ma detsembri kohta midagi, panen kirja vaid märksönad – Tartu, see üks kord aastast (:D), päevaks Soome, Detsembritegu, jöulud, detsembritorm Patrick, soojarekord, uus algus (mis tösi küll praeguse seisuga nöuab lisamotiveerimist ja taganttöukamist) :)

Njah tahtsin kirjutada vaid piltidest, aga läks hoopis nii, et sellest postitusest sai hoopiski mu 2011. aasta kokkuvöte. Kui keegi jaksas selle köik läbi lugeda, siis minu poolt üks körge viis. Ma ise enam ei jaksa ja seetöttu vöib tekstis omajagu kirjavigasid esineda. Proovige üle olla :)

Jätkan ka 2012. aastal iga-päev-üks-pilt projektiga. Tänasest päevast veel näiteks pilti pole, ei teagi mida pildistada.