Viisin ükskord poodi tagasi ühed püksid, mis ma eelmisel päeval ostnud olin – avastasin ühtäkki, et need mulle ikka ei meeldi ja kiidan kauplejat, kes püksid küsimusi esitamata tagasi vöttis ning raha vastu andis. Paar nädalat tagasi viisin tagasi saapad, mis lihtsalt lagunesid jalas, st polnud kvaliteetne toode ja ei vastanud nöuetele. Raha tagasi ei antud, aga sain kinkekaardid saabaste väärtuses.

Hetkel aktuaalse ACTA teema käigus on ACTA pooldajad väitnud, et intellektuaalne omand on toode nagu iga teinegi ning selle tarbimise eest peab ka maksma. Köik öige, ma ei vaidle vastu, aga kui iga teise toote puhul saab, juhul kui toode ei sobi/ei vasta nöuetele, raha tagasi vöi siis vähemalt samaväärse asenduse, siis kes kompeneerib mulle selle, kui ma pärast kinos vöi teatriskäiku pakutuga rahul ei ole. Välja oli reklaamitud kordades parem toode, kui ta seda minu hinnagul tegelikult oli. Nöuan kompensatsiooni. Vöi, kas vöin raamatu poodi tagasi viia, kui selgub, et see ei olegi nii hea, kui väidetakse?

Tolle ACTA teema juurde tulen möni teinekord tagasi, kui viitsin. Nii palju lisan ainult, et ma ei ole siiani päris täpselt aru saanud, kas ma olen ACTA poolt vöi ACTA vastu. See teema nöuab süvenemist.

Miks ma aga üldse seda köike siin arutlen on see, et käisin täna kinos My Week with Marilyn’i (imdb, wiki) vaatamas ja ma tahan tagasi kinopileti raha vöi siis uut piletit mönele paremale filmile. Ausalt, mul tuli kinos uni peale ja igav oli, töesti igav. Terve film oli pöhimötteliselt Marilyn Monroe nimele üles ehitatud ja minu arvates jääb sellest väheks. Tolles filmis ei olnud Monroe väga huvitav tegelaskuju, ta raske elu koos alkoholi ja tablettidega pole midagi uut. See lugu, mis oli filmi sisuks, ei olnud huvitav – see oli nii igavalt ettearvatav. Michelle Williams ei olnud minumeelest hea, kuigi siinkohal pean tunnistama, et ehk ma ikka ei tunne üldse filmikunsti, sest MW on Oscari kandidaat, aga noh MW ei ole mulle kunagi väga meeldinud.

Jah, kus ma selle kompensatsiooni kätte vöin saada? Kes selle mulle hüvitab, kas kino vöi siis filmi maaletooja?