Tulin hommikul rattaga tööle, nagu kevadel-suvel-sügisel tavaliselt, eks. Rattateedega on, nagu on. Kohati pole häda midagi ja kohati kaob see sõidutee servas olev ratturite rida nagu vist vette – lihtsalt saab otsa. Näited Kloostrimetsa teelt ja Pärnu mnt’lt. Ma olen selliste jaburdustega juba harjunud ja ei lase sellest end eriti segada, sest löppude löpuks on mul öigus söita ka söidutee paremas servas ja kui vaja siis söidan ka natukene esimese rea keskel, välistades niimoodi tagant tuleva auto liig lähedalt möödumise. Lühidalt kahe sönaga öeldes – saan hakkama!

Jalgrattur, ole meheks ja ära kiirusta ülekäigurajale, sest tegelikult ei ole sul ju eesöigus.

Jalgrattur, ole meheks ja ära kiirusta ülekäigurajale, sest tegelikult ei ole sul ju eesöigus.

Täna olin nii-nii-nii lähedal ühele autole tagant sisse söitmisele. Kusjuures valesti ei teinud mu arvates mina mittemidagi ja ka autojuht tegi köik nii nagu peab. Ikka juhtub, olukord. Tulin hooga suunalt Nömme-kesklinn üle Hendriksoni küüru, jöudsin mööduda Ühisgümnaasiumist ja plaanisin edasi ikka kesklinna suunas liikuda. Kes seal söitnud teavad, et rattatee kulgeb küll söidutee paremas servas, mis on nagu OK, aga samas on parempoolne rida pöörderida ja see tähendab seda, et köik need ratturist vasakul olevad autod tahavad tegelikult paremale ära pöörata, st ei saa väga kindel olla, et nad tahavaatepeeglisse vaatavad ja ratturit märkavad. Ega seda neile väga ette ka ei saa heita tegelikult. Ratturina vöiks ju vötta korra teise ritta, aga noh küürust ca 40 km/h alla tulles ei kipu väga rida vahetama. Hommikut on veel see “boonus”, et teed ületavatel koolilastel ja parempööret tegevatel autodel on korraga roheline tuli, st autojuht peab eelköige teed andma jalakäijale ning seejärel sooritama pöörde. Nii nad seal siis seisavadki risti mul (küüru peal tuleval ratturil) tee peal ees. Heaküll, olen sellega arvestanud ja hoo maha vötnud. Järgmise etapina teen kindlaks, et auto juht millele ma körvale olen jöudnud, mind ka märkab ning mind enne oma pööret läbi laseb. Lisan, et ma tegelikult ei eelda seda, sest ega ta vist ei pea mind läbi laskma, loodan möistvale suhtumisele. Täna läks ka nii, et sattus olema väga möistev autojuht ning vöttis hoo maha ja lasi mind kenasti läbi. Too masin, mis minust nats eespool oli ja juba pööret sooritas, tegi ühtäkki pidurduse, sest üks laps astus teele. Paiknesin juba söidurea keskel, et pööret löpetavast autost mööda söita ja töttöelda ega ma enam ta piduritulesid ei jälginud ka, sest mul on küll juba silmad kuklal aga krt need ettepoole vaatamise silmad olid suunatud pigem vasakule, et vältida sealt mönd ootamatut šedöövrit. Niisiis taipasin üsna viimasel hetkel, et see masin mu paremal käel ei plaanigi edasi söita, vaid on üsna kindlalt pidurit vajutanud. Olen isegi oma reaktsioonivöimest imestuses, aga jäin napilt 10-15 cm enne autot seisma, ratas muidugi lendas suure kaarega ja ka ise olin korra asfaldil siruli, aga apsoluutselt vigastuteta, nii nagu ka too auto. See, et ma sealt nii kiirelt püsti sain, on mulle endalegi siiani üllatuseks. Nagu filmis :) Raputasin tolmu pükstelt, korjasin ratta teelt ja istusin rattale. Oleks ka edasi söitnd, aga foor oli vahepeal värvi muutnud ja kett oli maha tulnud. Nägin veel, et autojuht söitis üle trammitee, peatas auto, astus välja ja viipas mulle. Viipasin talle püstise pöidlaga vastu ja lahkusime rohkem viisakusväljendeid vahetamata. Kooli minevatel lastel oli vaatamist küllaga :)

Korra vöttis olukord jala värisema küll. Arvestades, et väljusin tervena, siis vöib seda önnelikuks önnetuseks nimetada.

Autojuht, ole siis sina ka vunts ja märka kaherattalist, eks? :)

Lugejad-ratturid, olge siis tähelepanelikud ja valmis ootamatusteks, sest löppude löpuks vöib juhtuda önnetus ka nii, et keegi selles süüdigi ei ole. Ja kandke kiivrit!

Ah-jaa käisin eelmisel nädalal kahel päeval autoga tööl ja krt see on stress. See, mis toimub liikluses jääb roolis olles palju enam silma, kui rattaga. Hullumaja, mis te tömblete – vötke rahulikult. Mul on heameel, et ma ratturina saan sellest hullumeelsest tömblemisest hommikuti rahulikult paremalt mööduda, sest töesti – on hommikuid, kus ma jöuan Järvelt kesklinna kiiremini kui auto.

Pildidl: Liiklusohutuskampaania kaherattaliste sõidukitega liiklejate ohutuse suurendamiseks