Ma ei teagi, mitu korda ma täpselt olen hümni laulmisest spordivöistlustel kirjutanud, aga eilne juhtum saalihoki MM’l andis selleks taas pöhjust.

Mingil veidral pöhjusel olid korraldajatel enne Venemaa-Soome mängu väiksed tehnilised probleemid ja muusika ei tahtnud mitte mängima minna. Et ikka vöistkonnad oma riigi hümni enne matši kuuleksid pandi meeskonnad laulma. Päris raju, köik mehed laulsid. Üliköva! Kusjuures eile nägin videosid (Venemaa / Soome), mis olid filmitud tribüünilt, st täpselt alates sellest hetkest kui hümn pihta hakkas ja arvasin, et meeskonnad teadsid enne väljakule tulemist, et peavad ise laulma hakkama ja olid selleks nö ette valmistatud, aga täna nähtud täispikast mängu videost selgub, et ka meeskondadel tuli see laulmine üllatusena. Arvestades seda, hindan ma nende tegu veel körgemalt, eriti soomlaste tegu, sest üks tüüp vöttis mikri ja tegi pöhimötteliselt soolot. Respect!

vaata umbes alates 5:30’st

Mulle meenus sellega, et käisin kunagi Haapsalus naiste korvpallikoondise mängu Rootsiga vaatamas, ma ei tea miks, aga millegipärast laulsid rootslased oma hümni ise, kogu naiskonnaga kohapeal. Taaskord – üliköva!

Kes eestlastest julgeks sama teha? Vahet pole, mis spordialal. Publikust ma ei räägigi – eestlane nimetab end küll laulurahvaks, aga laulma hakkab ikka alles, kas laulupeol vöi siis halvemal juhul pärast paari ölut. Spordivöistluste alguses on publik tavaliselt pilk maas ja suu kinni.

lisatud hiljem: vaatasin, et Merli on suht sama sisuga postituse teinud, aga pole hullu – kel huvi, see loeb topelt :)