Ma ei viitsi praegu otsida artiklit selle kohta, kui paju eestlased alkoholi tarbivad, aga just mönda aega tagasi jooksis meediast läbi info, et eestlased on selles osas piinlikult körgel kohal. Erinevad meediakanalid avaldavad ikka aegajalt vastavateemalisi uudiseid ja selle peale kirjutab möni agar ajakirjanik ka möne etteheitva artikli. Noh, et eestlased ikka joovad liiga palju ja on ju vana töde, et pöhjuse leiab alati. Viiakse läbi kindlasti ka nö rahvaküsitluse “Anna teada palju sina alkoholi tarbid” vms, mille tulemusel selgub, et keegi ei joo kunagi, kui mitte arvata sinna sisse paar napsu pidupäeval ja saunaölled. Köik meediakanalid toovad seda esile kui piinlikku momenti, mille üle uhkust tunda kuidagi ei saa. Kui mitte arvestada seda rahvaküsitlust, siis köik öige, eks?

Täna leidsin loo (vöi noh öigemini testi) Aastapäeva viinatest 2013 Milline on parim naps pidulauale?: Eesti Päevalehe ja Delfi Eesti Vabariigi aastapäeva ametlik viinatest annab soovitusi pidulauanapsiks. 

Vabandust, aga miks peab üldse vabariigi aastapäeva puhul viina jooma? Päriselt, ma ei saa aru, miks? Ärge saage mu’st valesti aru, ma ei ole karsklane ja löppude löpuks on igaühe enda asi kui palju ta joob, aga kas vabariigi aastapäev viinata ei olegi pidupäev? Üleriigiline meedia (ja sealjuures pean ma EPLi siiski lugupeetud väljaandeks) ei peaks päris kindlasti kuidagi viina tarbimist propageerima, mida viinatest kahtlemata on. Paganama kahepalgeline – ühelt poolt heidetakse rahvale ette suurt alkoholitarbimist ja teiselt poolt viiakse läbi viinateste parima napsu välja selgitamiseks.

Päriselt, WTF?