0030_posterOli taas aeg saada uus doos USA patriotismi ja selles osas ei vedanud Zero Dark Thirty (imdb, wiki) kuidagi alt – patriotismi nöretas igast sekundist. Ilmselgelt ei ole ma selle filmi sihtrühm, sest arvan omavat natuke laiemat mötlemist, kui tavaline ameeriklane, kelle jaoks köik “rätipead” tüübid on terroristid. Natuke iseseisvat mötlemist ei teeks paha. Ma ei tea, kas filmitegijate eesmärk oli öhutada taaskord viha vöi tahtsid nad omaarvates teha lihtsalt head mängufilmi, kui aga vaadata neid postitusi, mida on twitterisse kirjutatud pärast filmi äravaatamis (vt pilti paremal, leidsin selle suvaliselt guugeldades), siis mul on ühtaeg natukene hirm ja samas on  mul neist inimestest lihtsalt kahju – BA0gPB3CUAIq-EV.jpg-largekuidas on vöimalik nii kitsa silmaringiga olla? Selliseid järeldusi tehes vöiks pärast Tarantino meistriteose vaatamist vihata köiki valgeid inimesi, sest neegrite orjastamine oli ikka üsna kole tegevus. Näiteid leiaks kindlasti ka paljudest teistest filmidest…

Kindlasti ei ole ma filmi suhtes nii kriitiline, kui too blogija, sest tegelikult oli ju täitsa pönev, aga filmi hüplemise, peaosatäitja ning ka meesosatäitja kohalt olen küll kirjutatuga nöus. Eriti hüplev oli film alguses, lühikesse aega oli soovitud toppida ilmselgelt liiga palju infot ning samas pidid mööduma aastad, et ikka tollele kuulsusrikkale 2011. aasta maikuule lähemale jöuda. Mul ei jää kunagi filmides vöi raamatutes meelde tegelaskujude nimed, seda hullem oli olukord, kui pooled nimedest olid araabia nimed, mis põhimõtteliselt on köik ühed Mohamedid, Abu Dabid jms – no ei jää meelde noh. Ma ei tea, kas see kui peaosatäitjal oleks olnud mingi isiklik elu ja kinokülastajale oleks lahti seletatud ka natukene peaosatäitja tausta, oleks teda rohkem nö inimeseks teinud vöi ei, praegu igaljuhul oli ta üks kinnisideega proua, kes oli kahtlemata oma töös väga edukas, aga no kuidagi ei suutnud ta südamevalule kaasa elada. Nagu 0030_mayajuba ennegi ütlesin, siis ei olnud ma muidugi ka filmi sihtgrupp ja ameerika kangelased ei ole minu kangelased. Too meesosatäitja, kes üsna värvikalt vange piinas oli khuul – ei, mitte piinamine ei olnud khuul, vaid see, kuidas ta selle välja mängis oli khuul. Tundub, et tal oli lihtsalt üksköik ning küllap tal olid ka ülemuste poolt vabad käed selliseid asju tegema, mis muidugi ei tee eriti au luureteenistusele (?). Ega ma pole mingi ekspert, kes teab, kas päriselt ka nii tehakse ja ega see mind väga ei huvita ka, sest filmi see ju sobis ning tundus üsna loogilise käitumisena. Ameeriklastele kindlasti meeldis.

Filmi puänt ehk rünnak OBL majale – taaskord minul ei ole vähimatki aimu, kui töele sealne tegevus vastab, aga see kuidas eriüksuslased liikusid, tundus üsna töene. Ma mötlen neid käemärke jms, see kas see taktikaliselt köik öige oli mind taaskord väga ei huvita, sest Zero-Dark-Thirty-e1354622169202löpuks ometi oli mingi action ja oli midagi vaadata. Kuigi… kas töesti ei olnud bin Ladeni majas pea üldse söjalist jöudu ja kas on loogiline, et kui maja körvale  maandub kaks (vöi oli neid kolm?) helikopterit, siis ei ole sellele mingit reaktsiooni – eriüksuslased said üsna vabalt tegeleda oma asjadega. Alles majja sisse jöudes osutati mingit vastupanud. See tundus mulle üsna ebaloogiline, aga ma töesti ei tea mitteköigevähematki söjalisest rünnakust. Ma ainult oletan.

Heaküll, kui seal isegi ei olnud rohkem mehi, kes vöiks relva tösta, siis kas nende kahe (vöi kolme) nö inimlik reaktsioon oleks olnud avada tuli? Usu jöud on ikka paganama köva.

Ah-jaa, eks köik, kes laiast maailmast uudiseid jälgivad, on näinud seda pilti, kus USA tähtsad ninad ümber laua istuvad ja jälgivad operatsiooni Neptune Spear kulgu. 

Obama_and_Biden_await_updates_on_bin_LadenTäitsa ajuvaba on möelda tehnika arengut – tüübid istuvad lihtsalt tuhandete kilomeetrite kaugusel ja vaatavad lives, mis toimub lahinguväljal. Sürr ju. Asjaosalised ise kirjeldavad seda kui enam-vähem actionfilmi vaatamist – ei mingit emotsiooni, lihtsalt action. Samas muidugi ei maksaks unustada, et ka see kaunis videolöik on üks osa suurest mängust. Mitte, et ma uskus mingitesse tohututesse konspiratsiooniteooriatesse. Kuidas seda bin Ladeni tabamist huvitav filmiti? Üks vend istus kopteriuksel ja muudkui filmis vöi oli kellelgi kiivri küljes kaamera vöi satelliidipilt? Kuidas seda tehakse? 

Mittevägaammu aega tagasi istus Napoleon lahinguväljast kilomeeter paar eemal, mekkis veini ja vaatas, kuidas ta mehed verist vöistlust pidasid. Sönumid viidi edasi hobustel.

Filmi sihtgrupp on ilmselt midagi sellist nagu allolevast videost näha saba. We are USA and we just shot bin Laden in the face! Aa…. tösi ka vöi?


Ma nüüd ei teagi, halb film ju ei olnud, aga ilmselgelt oli see suunatud ameeriklastele, kes vaatavad filmi emotsiooniga, mitte möistusega, seega jah – oli küll paras ajaviide ja kui aega vaja tappa, siis sobib vaatamiseks küll. Ärge ainult liiga palju kaasa möelge :)