cigarette-buttSöitsin täna hommikul rattaga mööda Järvevana tee körval kulgevat rattateed tööle. Mu ees söitis üks meesterahvas, ilmselt ka tööle, sest no kuhu inimesed ikka hommikul kella poole üheksa aeg söidavad. Pisut enne pööret Veerenni nägin, et tal viskas maha suitsukoni. Söitsin talle körvale ja juhtisin tähelepanu sellele, et tal kukkus midagi maha. Edasi oli umbes nagu multifilmis. Esialgu katsus ta ehmunud näoga oma pükste ja jaki taskuid, kuid pärast seda kui olin täiendanud, et see maha kukkunud asi oli suitsukoni, siis muutus see ehmunud nägu hetkega pölguseks. Töesti, nagu parimas multikas. Oli selge, et tema arvamus minust kui hoolivast kodanikust vastiku tüütu tüübini muutus umbes sekundiga. No pole hullu – mul oli see muutus umbes sama kiire, kui märkasin, et ta koni maha viskas. Pärast mötlesin, et poleks pidanud talle mainima, et too mahakukkunud asi oli koni, väike seisak ning ümbruse silmitsemine oleks talle paras olnud.

Olen sarnaselt mönele koniloopijale ennegi öelnud. Üldiselt on reaktsioon sama – ehmumisest pölguseni on vaid hetk. Aga küsige, kas ma hoolin?

Töesti – minupoolest vöivad suitsetajad oma tervist rikkuda, pole minu probleem, aga kui nad hakkavad oma suitsetamisega ning prügi mahaloopimisega mind segama, siis on nad lihtsalt jobud. Kölab natukene öpetajalikult, aga ma töesti ei oska neilt muud küsida, et kui “Kas sa kodus viskad ka prügi maha?”. Millegipärast on okei visata prügi/koni maha tänavale, sest see on justnagu eikellegi maa. Eriti “toredad” on need suitsetajad, kes kimuvad koni bussipeatuses kuni viimase hetkeni ja siis viskavad koni bussipeatusesse maha ning haisevad bussis nagu tuhatoosid. Töesti, ära sa teiste peale mötle.

butt_stinksMu meelest vöiks suitsetamine avalikse kohtades, sealhulgas ka tänaval, täiesti keelatud olla. Tänavatel vöiks olla sarnased putkad nagu lennujaamades, kes tahab koni kimuda vöib sinna minna suitsu tegema, sest seal on teised temasugused koos. Ma vihkan seda, kui suitsetaja könnib mööda tänavat ja siis mina tema järel köndides pean seda tossu sisse hingama. Alati ei ole see suitsu ees ärapöiklemine vöimalik. Teistega arvestama peaks ikka see, kes teiste elu ebamugavaks teeb, mitte vastupidi. Vöi veel toredamad on bussipeatused, kus suitsetaja jääb küll oma arvates peatuses eemale, aga tihtipeale ei pane ta tähelegi, et ta seisab allatuult ja see tähendab, et see suits mida ta eritab höljub köik peatuses olevate inimeste poole. Mönele ei ole ikka kaaskodanikega arvestamist kaasa antud.

ps vabandan üldistuse pärast, kindlasti on olemas ka väga suur hulk suitsejaid, kes koni kunagi maha ei viska ning ka suitsetamise ajal jälgivad, et nad oma tegevusega kaaskodanikke ei häiriks