Teate, mul oli vahepeal suvi ja puhkus. Kui ma parajasti tööl ei olnud, siis tegelesin akendelt vana värvi maha vötmisega, söitsin rattaga vöi oli kodunt ära – st tegin köike muud, kui kirjutasin blogisse. Ärge pange pahaks, aga see Eestimaa suvi on nii väike, aga tubli, et sellest peab ära kasutama iga vöimaliku hetke. Rattasöitu ei ole enam kauaks, ca kuu aega veel ja siis vöib ratta keldrisse pooleks aastaks ära panna. Mu hing nutab!

See eelnev tähendab muidugi seda, et kirjutada oleks palju – päevakud, öine Xdream Hiiumaal, paaripäevane matk Soomes, Czech Open – kindlasti veel umbes sada asja, aga ma lihtsalt ei mäleta isegi enam köike ja ei julge meenutadagi, sest niimoodi tundub see suvi veel lühem.

Alustan igaljuhul päevakutest.

Töusu-O Järvi Jävedel (Järvedes?)

2013-07-11_J2rvi_j2rvedMul on tunne, et rajameister pani kiusu pärast köik punktid selliselt, et punktist väljumiseks pidi ühe mönusa suure töusu ampsama. Mu meelest on see natukene tobe. Heaküll, möni punkt on suures augus – OK, aga KÖIK? Päriselt ka vöi? Plussipoolele panen selle, et pärast päevakut sai ujuma minna. Eesti suvi ja see lühike aeg, mis jääb soojas järvevees ujumiseks on lihtsalt hindamatud!

Sellest päevakust on möödas muidugi pea kaks kuud ja ega ma väga ei mäleta, kuidas mul seal läks, aga tundub, et kahe esimese punktiga olen teinud taas vana-hea kompassitriki, st pole sellele väiksele vidinale eriti tähelepanu pööranud. Väga möistlik otsus. Hiljem tundub, et olen järje peale saanud, aga palava ilmaga töusude vötmine ei kuulu juba ammu enam mu lemmikute hulka vöi öigupoolest pole kunagi kuulunudki.

Vösa-O Körvemaal

2013-07-18_K6rvemaaEi mäleta enam täpset sönastust, aga Marguse (ehk siis rajameistri) hoiatus, et oodata on räiget vössi, st palju mahalangenuid puid ning vaarikavörseid, pidas paika 100 protsendiliselt. Rattaga Körvemaal maratoni söita on tunduvalt meeldivam kui seal jalgsi orienteeruda, aga ega pääsu polnud, tuli minna. Viga vist väga ei teinudki, aga no see vöss oli lihtsalt nii nilbe, et jooksma ka väga ei kippunud. Olen üldse avastanud, et mu jaoks ei ole enam tulemus üldse oluline ja ma vöin täiesti südamerahuga metsas jalutada, mind töesti väga ei huvita, kes ja kui palju mu’st parem on (jep, ma vaatan pärast tulemusi küll, aga väga südamesse neid ei vöta). Orienteerumine on lihtsalt nii äge, et metsas niisama kulgemine pakub mulle naudingut niigi. Vöidurööm jäägu sportlastele.

Halb lugu on see, et 2016 on Körvemaal veteranide MM ja kuna ma sellel ka osaleda saaksin, siis oleks ju plass MM’st loobuda, kui see koju kätte tuuakse.

Käimata jäänud Mustla-Nömme-O

Mul väga kahju ei ole, et ma tollel päevakul ei käinud, sest käisin hoopiski eelmisel päeval Soomes iltarastil ja no Soome maastikul orienteerumine vöidab igaljuhul Eesti vössis ragistamise. Isegi siis, kui see iltarastil pakutud maastik ei olnud selline, nagu soovinud oleks (loe: rohkete kaljudega). Aga selle kaardi ja O-jooksu juurde tulen hiljem.

Katkise SI pulga-O Pirital

2013-08-01_PiritaRattaga Piritale, O-jooks, rattaga koju – peaaegu nagu ideaalneljapäev :) Selle päevaku nimi oli TON’i lehel kui RETRO, aga see, mis seal retrot oli jääb vist ainult korraldajate teada, sest kaart oli ikka vana-hea Pirita-Kloostrimetsa kaart, kus valgele lehele on märgitud ruudustik ning sinna vahele on asetatud möned kraavid ja teed. Selline lihtne. See, et mööda teed täisnurki saab joostest oli ka juba enne starti teada, st taaskord natukene selline krossijooksu-O ja ega rajameistril just kerge ülesanne täita ei olnud – see Pirita kaart on lihtsalt nii läbi joostud, et uute punktikohtade leidminegi vöib osutuda omajagu raskeks.

Muide, söbrad, ma avastasin vist praegu, mis tegi selle päevaku retroks :) Big yessss to me! Juba metsas joostes mötlesin, et ma olen etappi 6-7 ka enne jooksnud, pidasin seda juhuseks, aga see polegi juhus – ma olen TÄPSELT sama rada ka enne jooksnud :)  Nimelt olid 29. aprillil 2010 täpselt samad rajad, siis läbisin ma selle raja 47:13’ga, nüüd läks aega 1:02:42. Kolme aasta taguse ajaga oleks ma sel aastal oma klassi kinni pannud, isegi Pellole oleks kolme minutiga ära teinud :) Vabandan end natukene muidugi välja sellega, et enne viiendat punni pidin (taas) pöiel käima (jep, ma ei ole ikka veel öppinud kiiresti pissima) ja viiendast punktist väljudes avastasin, et SI pulk on katki, käisin tšekkimas, kas leian kadunud osa üles, aga noh see oli nagu nöela heinakuhjast otsimine, st ei leidnud. Kuna SI pulk töötab siiamaani, siis ei olnud rahaline kaotus önneks väga suur. Tegin teibituuningut ja köik toimib! Aga tulles tagasi selle 47:13 juurde, siis natukene peaks ikka trenni tegama, sest see kaotus on törts liiga suur isegi siis kui ma tulemusi väga ei jälgi. Endaga vöiks ikka vöistelda :)

Rikkusin nüüd kindlasti ära korraldajatepoolse üllatuse selle retro teema avastamisega (vöi siis ei olnudki ma esimene, kes seda avastas), aga ärgu pandagu pahaks.

Peakohtuniku-O Kolgakülas

2013-08-08_KolgakylaKolgakülas läks nii, et olin peakohtunik. Niivördkuivörd see roll päevakul üldse tähtsust omab. Peamine roll seisneb selles, et saab viimasena koju söitma hakata. Jep, nii ka sel korral.

Kuna GPS-kella aku sai juba starti minnes tühjaks, siis vedasin joone kaardile vana kombe kohaset, ehk viltpliiatsiga. Ehk sai enam-vähem täpne. Peab tunnistama, et Margus oskab seda radade tegemise asja, sest rada oli mönna. 9. punkti legend ja asukoht metsas jääb mul küll siiamaani natukene selgusetuks, sest ma sattusin sinna üsna juhuslikult suuna peale minnes, aga no kui kaardistaja on nii kaardile märkinud, küllap siis nii peabki olema. Päeva huumorit kuulsin 12. punnis. Punkt asus jöe kaldal poollagedal (pmst oli tegemisttavalise vöpsikuga), sealt kaldast üles ronides, märkasin kuidas üks provva kukkus ning siis sujuvalt ka natukene mööda maad allapoole libises. Ei kostunud sealt ühtki AI’d ega muud sellist, vaid kölavalt oli kuulda proua sisemonoloog, mida ta valju häälega pidas. Lause oli midagi sellist “No kuule, sa kukud siia uue orvandi” vms, see oli nii naljakas, et ma ei saanud muud moodi reageerida kui köva häälega naerma hakata. Loodan, et ei pandud pahaks.

Debüüt-O Pahklas

2013-08-22 PahklaPahklas pole mul önnestunud varem joosta. Arvestades muidugi, et see kaart ongi vist selle aasta kaart, siis on see ka üsna loomulik. Kuna minu klassi naistele lubati vaid 4.430 pikkust rada, siis oli arvata, et ilmselt tuleb suurel hulgal ringijooksmist. Enam-vähem nii oligi, sest mööda teed sai igaljuhul kiiremini kui vössis ragistades. Lugesin zazibea blogist päeval, et “Pahkla meenutas natuke Keila kaarti, aga viimane on siiski suures osas suhteliselt park Pahkla kõrval” – see ei süstinud just teab mis erilist indu, sest Keila on ju teadupoolest roheline ala, kus metsa ründamine löppeb tavalise jalutuskäiguga, mille käigus saavad käevarred uue ja huvitava mustri. Seega olin moraalselt vössiks ettevalmistatud.  Kui mitte arvestada seda, et see vöss oligi päriselt vöss, siis mulle see päevak meeldis (mine vöi mönele teisipäevakule mönda Nurja rada jooksma…). Ei teagi miks, aga meeldis. Hästi otseselt ei läinud, halvasti ka mitte – selline tavaline O-kulgemine minu moodi. Nii muu seas nägin ära ka Eestimaa Kivide Kuninga ehk Pahkla Suurkivi. Täpsemalt, selle juures oli 8. punkt.

Semi MOB-O Saustinömmel

2013-08-29_Saustin6mmeTeate, kui ma lähen päevakule, siis ma töttöelda eeldan, et rajameister on natukene tööd teinud, st peamiselt pean silmas punktikohti. Seal Saustinömmel oli minu rajal 17’st punktist 5 samas kohas, kus on Saku Mob-O punktid. Mob-O’t saab ka tasuta teha, selle jaoks ei pea 4 eurot maksma. Kui mitte arvestada seda tobedat Mob-O fakti, siis oli muidugi äge, sest ma pean taaskord tödema, et O-sport on ikka paganama tore. Jooksin pool rada mingi üle kuuekümnese härraga (kellega meil sama rada oli) koos ja tal oli igas punktis midagi kommentaariks öelda. St meie jooks nägi välja umbes selline – vötsime punkti enamvähem koos, härra pani hullu hooga ajama ja järgmises punktis olime taas koos, tema tuli kuskilt teadmata suunast. Ja igas punktis pobises ta midagi kui tobedalt see punkt on ära peidetud vms. Päris energiakulukas ettevötmine :) Kui ta suudaks joosta natukene rahulikumalt, kuid oluliselt täpsemalt ning kommentaare jagamata, saaks ta kindlasti palju paremaid resulteete, aga samas ehk on temagi jaoks peamine metsas liikumise rööm, mitte tulemus.

Mul on kahju, et päevakud otsa saavad… Jällegi – mine vöi mönele Kompassi päevakule.

Big NO-NO päevak Randveres

Jep, NELJApäevakud said mu jaoks eelmise korraga osta. Avastasin nimelt eile, et algselt kalendris olnud Pirita päevak on asendatud Randverega. Ma olen ennem valmis jooksma tollel väikse Pirita rannaalaga ribakaardil, kui Randvere kaardil, sest Randvere on ebaterve huumor.  TON’i lehel on homse päevaku info alljärgnev: “Halvema läbitavusega, reljeefita, korraliku sihi- ja teedevõrguga ja umbes kahe miljoni kiviga pea 100% metsamaastik. Maastikul on kive tunduvalt rohkem kui kaardil. Suuremad kivid on kõik kaardil ja valikuliselt ka väiksemaid. Maastik on kuivem, kui viimastel aastatel – kraavid on kuiva jalaga ületatavad ja soiste alade piirid tabamatud.” ja see info peab peaaegu põhimõtteliselt paika, siia vöiks veel lisada, et ka köik teed ning sihid ei ole maastikul nähtavad ning kaardi märgitud läbitavus ei vasta tegelikkusele. Miks sellist porri endiselt harrastatakse jääb mulle ikkagi arusaamatuks.

HUH, järgmiste postitusteni :)