Loto-OMa ei mäletagi täpselt, kuidas ma maikuus selle auto-O avastasin, aga mul on siiralt hea meel, et ma seda tegin, sest auto-O on äge. Möödunud laupäeval toimus Haabersti-Kakumäe-Harku kandis lotoorienteerumine. Kogu point oli selles, et maastikul oli 44 kontrollpunkti, millest 20s on ka SI-jaam, läbima pidi nendest 15 – sellest siis ka nimi ehk loto-O. Tundus pönev, st minek! Vöistkonnas olime esialgu Merliga kahekesti, aga löpuks oli meid autos neli ja väga hea, et oli, sest tööjaotus jagunes niimoodi ideaalselt. Tagumine pink (ehk Marti ja Eli) lugesid kaarti – Marti punktidega kaarti ning Eli Tallinna kaarti Regio atlasest ning Merli vöttis punkte. Ma möttetööga ei tegelenud, ma keerasin vastavalt etteantud juhistele rooli. Ma ei kurda, sest mulle meeldib autoga söita.

2013-10-19_Auto-O_1Pöhimötteliselt oli stardis vaja otsustada, et kummale poole minna, st kas Kakumäele vöi Harkusse. Valisime Kakumäe. Ega muud plaani eriti ei olnudki, tuli lihtsalt järgemööda punne läbi söita ja loota, et joppab.  Mu meelest joppas täitsa normaalselt. Punkt 44 jäi küll vötmata, sest hämarduvas metsas ei olnud seda lihtsalt näha, aga tühja kah, see oli alles algus.  Punkti 33 juures kulutasime liialt aega – köigepealt oli tee ja punkti vahel tohutu rohelist värvi kraav, millest ülehüppamine oli möeldamatu (st punn jäi vötmata) ja ka punktist väljasöit oli raskendatud, sest tee ei olnud üleliia söidetav, vähemalt minu masinaga mitte. Keerasime otsa ringi ja tulime tuldud teed tagasi – ajakulu ca 12-13 minutit. Tee peale jäävatest punktidest jäi vötmata ka punkt nr 46, ikka nende teeolude pärast. Nr 40 otsisime 7 minutit liiga kaua, aga kui end kuidagi välja vabandada, siis kaart oli pisut ebatäpne ja orienteerujatena lähtume me ikkagi kaardist. Mitte, et me kedagi süüdistaks, oma viga – oleks varem telefonist GPS kaardi vaadanud, oleks varem viga taibanud. Well – järgmine kord olema targemad.

2013-10-19_Auto-O_2Löpetasime ajaga 2:25:25 ja 13. kohaga. Kuidas esimesed selle raja 1:37’ga läbisid, kuulub müstika valdkonda. OK ca 2 tunniga on möeldav, aga 1:37, st 50 minutit meist kiiremini. Kuidas? Üks asi millega me muidugi minuteid kaotasime oli see, et käisime igas punktis (ka nendes kus ei olnud SI-jaama) kontrollimas, et mis täht punktitähisena puu külge rippuma pandud on. Ah, et miks? Sest korraldaja oli pannud vajaliku varustuse nimekirja pliiatsi, paberi, taskulambi ja sportliku riietuse. Paberina sai kasutada kaardi teist külge, taskulambi olin taibanud kaasa vötta, meil muid riietusi kui sportlik riietus ei olegi (st see mure oli lahendatud) ja ka pastaka olin kiiruga kodunt kaasa haaranud. Eeldasime, et seda läheb ka KINDLASTI vaja. Näiteks maikuus toimunud auto-O’s pidi lahendama sudokut ning punktides olevaid vastuseid kirja panema. Seekord aga ei olnud pliiatsit tegelikult vaja, sest ka neid tähti SI-jaamata punktides ei olnud vaja kirja panna. Miks üldse punktides siis need tähed olid, jääb mulle siiani arusamatuks, miks ei vöinud seal lihtsalt valge lapakas olla? Xdreami kogemus ütleb, et etteantud juhendit tuleb täita, sest vastasel juhul oled rajal ühel hetkel väga täbaras olukorras. Sönaga öeldes – kaotasime nende tähtede kontrollimisega mönevörra aega, mitte küll oluliselt, aga siiski. Küsisime korraldajalt löpus, et miks meil seda pliiatsit ilmtingimata vaja oli, vastuseks saime, et äkki tahtsite punkte kaardil läbi kriipsutada vöimidagi. No töesti…

2013-10-19_burksMaikuu auo-O oli ägedam, siis pidi lisaks gaasivajutamisele ka möttetööd tegema, seekord nii hästi ei läinud. Kuid siiski, vaatamata sellele oli väga äge ja kui aega on, siis läheme möni teinekord jälle.

Et öigustada öige autofanaatiku staatust, siis vötsime öhtu löpuks velje körval sisse ossiküki ja nosisime burksi, sest sport (isegi kui see on autos istumine) teeb köhu tühjaks :)