Selle uudisega seoses tahaks tõesti teada, et – oot, mis möttes? Päriselt ka? Mismöttes saab riigikogulane, kelle palk on neljakordne Eesti keskmine palk pärast volituste löppemist kolme kuu hüvitise (konkreetne juhtum on eriti jabur, sest Lauri Vahtre töötas riigikogus vaid 4.5 kuud). Ma töesti tahaks teada – miks? Miks mina saan ainult ühe kuu hüvitise, kui mind koondatakse. Miks? Väidetavalt on riigikogulasele makstav summa kompensatsioon selleks ajaks, et riigikogulasel oleks aega tööd otsida. Ooot, mina leian kiiremini töö kui riigikogulane vöi? Arvestades, et töötasu ning panus peaks olema omavahel seoses, siis riigikogulane peaks olema nii kompetentne ning vägagi tegija, et tööandjad pöörduvad tema poole tööpakkumistega, mitte tema ei pea tööd otsima. Töesti, mismöttes? Et riigikogulane ei saa end Töötukassas arvele vötta? Einoh tõesti kahju…. NOT! Selles möttes, et saavad ca 3400 € palka, siis löpevad volitused ära ja saavad ca 10 000€ (miinus maksud) hüvitist. Sealjuures üldjuhul on ette teada, millal volitused löpevad, st tööotsinguga saab alustada juba tunduvalt varem. Keskmine palk on Eesti Statistikaameti andmetel 2014 aasta esimeses kvartalis 966€, st koondamise puhul saab töötaja selle summa, lisame siia Töötukassa hüvitise 966 ning edaspidi Töötukassa poolt makstava 180-360 kalendripäeva pikkuse hüvitise, mida masktakse vastavalt esimesel sajal 50% ning seejärel 40% keskmisest töötasust. Väga lihtsakoelise arvutuse tulemusena saab keskmise palgaga töötaja terve aasta peale kokku (no juhul kui ikka saab 360 päeva hüvitist) ca 6 781€.  Sealjuures tolle 966 € ei teki olulisi reserve ja peadki reaalselt elama ca 400 euroga kuus, seevastu 3400 € eest neid reserve ilmselt ikka tekib ja nutuks pole väga pöhjust.

Guugeldasin “riigikogulase hüvitis” ja jöudsin ühe blogipostituseni. Enam-vähem minu mötted.

Aitäh, ma-ei-tea-kes. Ma olen töötanud avalikus sektoris peaaegu 20 aastat (täpsemalt 19 aastat 9 kuud 29 päeva) ja ja ma saan koondamishüvitist 1 kuu. Millepoolest ma olen oma tööd kehvemini teinud kui riigikogulased? Kes selgitab? …ja ühtlasi olen avatud tööpakkumistele.

Oeh… ei saa öelda, et  mul oleks oluliselt kergem hakanud. Mind ajab selline asi lihtsalt närvi.

Lisatud 27. mailRiigikogust lahkuv Lauri Vahtre naaseb kaitseministeeriumi

Körge viis – loodan, et see kolme kuu suurune hüvitis kompenseeris Lauri Vahtre köik hingehaavad, sest töökoht kaitseministeeriumis oli sul ju tegelikult koguaeg olemas. Mis selle IRL’i valimisloosung oligi? Ausa Eesti eest või midagi muud korruptisooniga seoses. Tundub töesti väga aus lugu olevat.