Loosalu_raba_2Olen juba ammu-ammu-ammu tahtnud minna Endla rappa, olen sellest ainult pilte näinud ja need pildid on ikka paganama ilusad, st tuleb ikka ise minna. No plaan oligi sinna minna, aga nagu ikka, siis asjaolud muutuvad ja sinna ma seekord ikkagi ei läinud. Plaanisin korra Kõrvemaa külastamist, aga kuna Kõrvemaal olen ma juba korduvalt käinud, siis see ei tundunud üleliia ahvatlev. Vötsin siis loodusegakoos.ee lahti, valisin maakonnaks Raplamaa ja tegin valiku. Ei oskagi pöhjendada miks, aga valik langes Loosalu-Paluküla loodusrajale (7,7 km). Üks pöhjustest oli muidugi see, et seal ei olnud ma enne käinud. Önneks polnud see ka liiga pika autosöidu kaugusel. Astusin veel ka RMK peamajast läbi, et kaasa haarata matkaraja kaart, aga tuleb välja, et selle raja kohta polegi kaarti. No fain, saan siis ilma hakkama.

Loosalu_raba_1Mingisuguse kaardi ma veebis surfates ikkagi leidsin, paraku ei pööranud ma tähelepanu kaardi möötkavale ja ei seostanud seda ka eelnevalt loetud 7.7 km’ga ning arvasin, et mul önnestub seal nö ring ära teha. Kuni poole rajani arvasin ikka veel, et teen ringi ümber raba, kuigi need vahemaad tundusid kahtlaselt pikad. Löpuks kui taipasin, et krt ringi ikka teha ei önnestu, siis olin hetkeks isegi natukene löödud, sest sinna rabani jöudmiseks pidi pea 4 km’i köndima, aga kuna loodus oli ju ilus ja liigutamine on hea, siis köndisin lihtsalt üle raba ja tagasi. Köik oli kaunis – päike paistis, valitses totaalne vaikus, väiksemad rabajärved olid kerge jääkirme all. On veel midagi paremat vöi?

Loosalu_raba_3Muide, alati ei tasu google’t uskuda. Selles möttes, et guugeldades ei olnud selle matkaraja laudtee kuigi heas korras, önneks osutus tegelik olukord hoopis teistsuguseks – see laudtee oli rohkem nagu raudtee. Lai ja kindel. Eks Oandu-Ikla matkatee matkatee mängib siin oma rolli, müügiartikkel peab ju heas korras olema. Hea on, et ma pärast rabas käiku guugeldasin, mitte enne :) Keset raba Loosalu järve kaldale on RMK näiteks ehitanud lavatsi, kust saab ujuma minna. Umbes nagu Viru rabaski. Tolles Viru rabas olen ma ühel toredal varahommikul ujumas käinud ja see oli täiesti hindamatu, seega otsustasin silmapilkselt, et sinna Loosalu rappa lähen ma igaljuhul suvel tagasi ning siis juba kindla plaaniga ka ujuda ja päris kindlasti lähen ma rattaga, sest siis saan ka selle pikema ringi ära teha. Kes kampa lööb? :)

Kui kedagi peaks huvitama, siis matkasin pea nelja tunniga 13,5 km’i. Ülimalt kordaläinud päev. Ma ei saa aru, miks ma varem ei ole selle peale tulnud, et erinevaid matkaradasid läbi jalutada. Aega mul ju on. Viga!