Suures O-näljas olen osalenud nüüd ka MTÜ Ospint päevakutel, mis maakeeli on Tarmaku-päevakud. Pean taaskord tödema,et kaardiga jooksmine on ikka kordades ägedam kui niisama jooksmine. Niisama on ju igav ja noh kaardiga joostes saab vahepeal puhkepeause pidada – näiteks punkti võttes, aga ka muidu kaarti uurides, sest erinevalt o-sportlastest, et ole minu jaoks kaardi vaatamiseks seisma jäämine viga, vaid loogiline tegevus ning ka puhkuse vötmine.

Kilomeeter-O Järvel

Mõni nendest Tarmaku-päevaku formaatidest on täiesti vastuvõetav – üks neist näiteks on KM-O ehk, et „Võistlus koosneb kahest kuni neljast erinevast suundorienteerumisrajast, mis läbitakse järjestikku, puhkepausidega. Iga raja pikkus on 1-2km. Puhkeaeg ei lähe võistlusaega arvesse. Arvestus toimub radade aegade summa põhjal.“ Raja pikkused olid küll minu jaoks ebameeldivas järjekorrast, st köige lühem enne ning siis iga järgmine paarisaja meetri vörra pikem. Teistpidi oleks palju meeldivam olnud, sest löpupoole olen ma ju iseenesestmöistetavalt rohkem väsinud ja siis oleks lühikest ringi palju parem punnida, aga vöimalik, et tegu on puhtalt minu kiiksuga ehk ongi enne kergemate ülesannetega parem hakkama saada ja siis löpupoole kui keha soe on, et siis pressid neid pikki vastupidavuse pealt. Eniveis, mul oli tegelikult tollel laupäeval kiire selle jooksmisega ja ega mul polnud aega puhata ringide vahel – panin kohe hooga edasi. Esimese ja teise ringi vahel oli puhkuseks see, et pidin sabas seisma uue kaardi saamiseks ja teisel jääle väike sabatimine ning korraks lubasin endale ka kassikalist Kristjan-Kanguri-asendit ehk, et panin korra käed pölvedele. Vaatasin tulemustest, et mõni on seal ringide vahel lausa ca 20 minutit puhanud. Nii võis ju külm hakata :)

2015-03-22 KM-O_1   2015-03-22 KM-O_2   2015-03-22 KM-O_3

Ühe märkimisväärse vea tegin – viimase ringi eelviimase puntkiga, hakkasin seda nimelt rumala peaga liiga vara otsima, kuigi punkti otsides sain ise ka aru, et teen vea, aga vahel on kiusatus mönda valesse auku ronida liiga suur, et see tegemata jätta. Ülejäänud jooks oli rohkem selline jooksmise vaev. Natukene jaksasin.

Topeltvalik Äigrumäel

Teine formaat, mis mulle täitsa meeldib nendest Tarmaku-päevaku foraatidest on topeltvalik ehk „Võistlejal tuleb läbida kõik kaardil näidatud punktid, joosta läbi stardikoha ning läbida uuesti kõik kaardil näidatud punktid. Teisel ringil ei tohi olla ühtegi kattuvat etappi esimese ringiga. Kattumiseks loetakse ka sama etapi jooksmine vastassuunas.“ – täpselt seda möödunud laupäeval pakutigi. Ilm oli küll marusant, st pidin tegelema päris korraliku enesesundimisega, et end diivanilt püsti ajada, aga kokkuvöttes on mul hirmus hea meel, et ma seda ikkagi tegin. Hommik oli alanud nii hästi, et ma lihtsalt pidin oma hea energia kuskil välja laskma. Läksin esialgu nats üleolevalt sinna starti, et mis see siis ära ei ole – olen ennegi numbreid ritta seadnud, aga ma jäin konkreetselt hätta. Istusin siis autosse vihma eest varju ja asusin plaani pidama, ühe asja olin enda jaoks ära otsustanud – teise ringi jooksen nö lihtsa variandi, st nopin punkte loogilises järjekorras. Tulemusi vaadates tundus täitsa hästi olevat önnestunud – teise ringi jooksin köige kiiremini, aga enamus jooksis just esimese ringi nö lihtsamalt ja tolle enamuse esimese/minu teise ringi aegades olen kaotanud ainult kolmele mehele. Samas muidugi olen enda esimese ringiga kaotanud liiga palju – lisaks ühele DQ’le on mul ainsana aeg üle 20-minuti. …aga keda see tulemus ikka huvitab :) Mind huvitab see, et maru mönus oli joosta, töesti mönus. Hea tujuga on ikka nii tore metsa minna :)

2015-03-28 Aigrumäe_1   2015-03-28 Aigrumäe_2

Esimene ring – S-34-51-37-50-35-39-45-44-40-43-F
Teine ring – S-37-44-43-45-40-39-51-35-34-50-F

Finisheerides vaatasin, et lubatud ca 5 km’i asemel olin läbinud ainult 4,4 km’i – oleks seda enne teadnud, oleks pikema raja vötnud. Seisin veel mönda aega auto körval ja arutlesin, et läheks jookseks natuke veel peale, aga ega head tunnet ei tohi ära rikkuda, seega istusin autosse ja pörutasin koju ära. Vaatasin tulemustest ka seda, et kogu raja läbinutest olen läbinud pikkuselt teise distantsi, kaotades esimesele 107 meetriga. Tundub, et see autos istumine tasus end ära :)

Kolmapäeval olin peaaegu minemas öisele päevakule, aga kuna seal lubati koridor-O’d, mis mulle väga ei meeldi ja kuna ma ei teadnud, kas tavalist suund-O’d ka teha saab, siis jätsin minemata. Tagantjärele selgus muidugi, et oleks saanud ka tavalist suund-O’d teha, aga see info on ülehomseks hea teada. Tänaseks lubatakse Hiiule puzzle-O’d, sellest ma ilmselt loobun, aga niisama vöiks kooliajast tuttavates parkides ja kvartalites silgata küll. …kui ma end muidugi taaskord suudan toast välja ajada, ilm seda just väga ei soosi.