Mai alguses läks nii, et vasakus hüppeliigeses käis ühel rattasöidul täiesti suvalises olukorras (st ma isegi ei väänanud jalga) läbi mingi kröps ja mul oli pmst hetkega hüppeliiges paistes. Käisin nii igaksjuhuks ka arsti juures, aga ega ma seal suur targemaks ei saanud. “Hoidke jalg üleval-vöimalusel asetage jää peale-andke jalale rahu” – ahah, seda köike tean ma ise ka. Üldiselt läks nii, et vahelduva eduga piinas see vigastus mind terve suve. Ega ma muidugi seda päris välja ka ei ravinud, soov joosta oli liiga suur.

Selle vigastatud hüpeliigese töttu ma maikuu esimesele päevakule ei jöudnudki. Nats on kahju, sest kaart tundub täitsa ägä.

Pirita Jõeorg, esimene jalutuspäevak (kaart)
20150514_Pirita_J6eorg
Kuna toas ei passida ei viitsinud, päev oli olnud mittehea alatooniga ja jalutada nagu enam-vähem sai, siis läksin ikkagi päevakule. N21C tundub täpselt hetke tasemele vastav rada. Ega see Pirita mets mind millegagi üllatada ei suuda, natuke on isegi kahju, et nii lühikese raja vötsin, jalg oleks vast pikematki matka välja kannatanud. Seal C-klassi rajal käivad ikka vist töesti algajad, sest olen kergelt longates saanud seal 20’nda koha, tervelt 28 naist on olnud mu’st kauem metsas. Mis tea seal teete?

Laulasmaa, rattatrenni-O (kaart 1, kaart 2)

Ikka sellesama lolli vigastuse pärast oli mul jäänud käimata Laulasmaa teisipäevakul. Kuna nädalavahetus vajas täitmist ja trenn vajas tegemist, siis laenasin härra Aadlilt teisipäevaku kaardi selle pikema ratta-O rajaga ja läksin söitma. Puhas kvaliteetaeg Laulasmaa mändide all. Etapp 16-17 oli pisut nüridavöitu, aga ilusa ilmaga polnud seegi probleem. Vaatasin praegu GPS’i pealt, et ma ei ole köikides punktides vist päris-päriselt ära käinud, aga tühja kah – trenn on trenn on trenn.

Jüri, anna ainult kuuma ratta-O (kaart 1, kaart 2)

Jüri oli minu jaoks täiesti uus maastik. Vist. Praegu olles selle ära kirjutanud hakkasin mötlema, et äkki ikka oli umbes 20-25 aastat tagasi sealkandis mingi O-kaart. Oli vöi? Mul nagu midagi meenub ühtäkki vöi ajan ma Kiiliga segi?

Seekord olin targem ja valisin meeste raja. 16.57 on täpselt selline paras pikkus, et pedaalid kuumaks ajada. Mulle meeldib see Jüri kaart kolmanda punkti juures – pmst on tegu valge lehega, kuhu on pisut kollast ja pruuni moe pärast lisatud. Taas kord see kvaliteediasi. Kui muidu sai külavahel kihutada, siis täiesti uus ja mulle teadmata koht oli 11’ndasse punkti minek. Möödusin ka kohalikus plääzist. 12’ndast punktist väljudes ei viitsinud tagasisöitu teha, seega vötsin ratta selga ja ründasin vössi – nats ebamugav ja oli, aga huvitavam ikka kui ringi sötimine. Tulemustest selgub, et viimaseks ei jäänud, st kordaläinud päevak :)

Keila, mittemidagieimäleta-O (kaart)

Vaatan pr20150521_Keilaaegu seda Keila kaarti ja teate, mittemidagi ei mäleta. Rajast, ma mötlen. Ei teagi arvata, kas see on hea vöi halb. Mäletan ainult, et proovisin teede peal natuke ka joosta, nii palju kui jalg kannatas, väga palju kahjuks ei kannatanud. Ei tea kuidas pikemate radadega oli, aga vaatan, et see C-klassi rada on püsinud kaunilt kaardi valgemas osas. Ei meenugi, et ka Keilas midagi sellist olemas on. Üldjuhul on see Keila üks suur mööda teid jooksmine, sest otse väga ei kannata. Tundub, et oli tore päevak.

Jõelähtme, MTBO-paradiisi-O (kaart)

M20150526_J6el2htme.gpxa mäletan küll, see 26. mai oli üks vesine päev ja ma kahtlesin pikalt, et kas ma ikka tahan metsa minna. Küll ma olen rahul, et ma ikka läksin, sest see Jõelähtme on MTBO paradiis.
Ma läbisin teed, mis on 2. ja 5. punkti vahel vähemalt kolm korda ja ma läheks sinna iga kell veelkord söitma. Ma ei oska seletada, mis selles nii ägedat oli ja no kellele rattasöit ei meeldi, see vaataks mind niikuinii nagu pooletoobis, aga suurel kiirusel mönusad väiksed laskumised ja pidev vajadus olla väga tähelepanelik – see on rattasöidu parim osa. 9-10 etapi oleks pidanud läbi kaardi löunaservas olevat asfaltteed pidi, aga tühja kah, sain selle asemel hoopis maastikul mütatata. Puhas kvaliteet! Viimaseks ka ei jäänud, jälle pluss :) Maailmameistrile kaotasin küll rohkem kui tunniga, aga küsige, kas ma hoolin? Kodupoole söites oli ikka nägu täiega naerul!

Vääna-Jõesuu, käru-O (kaart)

20150528_V22na-J6esuuEi, ma ei käinud käru-O’l, kaksikud käisid, aga see väärib eraldi äramärkimist. Minu käru-O oli Paldiskis, aga sellest hiljem.

Olgugi, et see Juku Tasa Tugamanni päevaku rada oli ka omamoodi huvitav, siis tegelikult meeldib mulle ikkagi rada, kus on palju punkte ja seda seal Vääna-Jõesuus oli. Körge viis rajameistrile ka selle eest, et ei sundinud meid mereranda jooksma, sest see rannaliival jooksmine on ikka üks ääretult nöme ettevötmine. Vaatasin tulemustest, et olen Pellole peaaegu kahe minutiga ära teinud, st igaljuhul kordaläinud päevak. Ilmselt jäi see ka ainukeseks korraks sellel O-hooajal.