Kui oled kodus haige, siis ei olegi nagu muud teha kui vaadata seriaale või siis filme. Veel parem oleks muidugi lugeda raamatuid, aga ausalt ma isegi ei teeskle, et olen raamatute lugeja. Pigem ikka ei ole. Vöiks küll, aga no mis sa teed, film vöi seriaal tundub palju lihtsam ja ilmselgelt lähen ma lihtsama vastupanu teed.

sullyPlaanisin tegelikult seda Sully’t (imdb, wiki) vaatama minna juba septembris kinno, aga no läks nii, et ei jöudnud. Kuna nüüd oli mul töesti seriaalidest kopp ees ja ühtki Oscari filmi käepärast ei olnud, siis läkski loosi see Sully. Kuigi-kuigi, ka Sully kandideerib Oscarile. Kategooriaks on “best sound editing” – pole ekspert, jätan kommenteerimata (sest filminduses olen ma ju tohutu ekspert!).

Kui filmi lavastaja on Clint Eastwood ning peaosas on Tom Hanks, siis pean tunnistama, et see paneb filmile möningased ootused. Vöibolla liiga körged. Samas jällegi lugu, mis filmis juhtub on ju teada, minule isiklikult ei olnud teada see uurimine, mis ongi tegelikult filmi sisu, aga sellegipoolest ei ole selles filmis tegelikult midagi erakordset. Jep, tore lugu, aga mul ei ole kahju, et ma seda kinos vaatamas ei käinud. Kino poleks filmile mittemidagi juurde andnud.

Mönede näitlejatega juhtub nii, et neile jääb üks roll külge ja sellest lahti saada on ikka pagana raske. Tom Hanksil on minu jaoks selleks rolliks Forrest Gump – Hanks on Forrest ja selleks ta ka jääb. Lennukipiloodina ei olnud ta üleliia usutav. Usutav ei olnud ka see, et kogu see lennukitäis rahvast (155 inimest vist) püsis terve aja nii rahulik – alates sellest kui Hanksi Tom neile ütles, et “olge valmis kokkupörkeks” kuni selleni, mil nad jöest päästeti. On raske uskuda, et inimesed paanikaolukorras nii rahulikuks jääksid. Jep, igasugune rabelemine oleks olnud möttetu, aga kes on surmahirmus rahulik?

Kui teil töesti ei ole midagi teha ja olete kodus haige, nagu mina olin, siis vaadake, aga muidu maitea – noh käis kah. Vb muidugi ameeriklastele meeldib see sangarlikkus rohkem – et ikkagi NY parimad (NY’s finest) ja lennuk ei lennanudki majja ja köik löppes önnelikult. Aga no ikkagi…

Mul on üks tuttav, kes öpib lennujuhiks – talle soovitasin küll vaadata.

